STUDY ON THE FIFA WOMEN’S WORLD CUP FINALS

No Thumbnail Available

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Dört yılda bir düzenlenen ve önemli bir spor organizasyonu olan FIFA Kadınlar Dünya Kupa-- sı; Eleme Grubu Maçları, Play--off Maçları ve Final Turnuvası olmak üzere aşamadan oluşmaktadır. FIFA Kadınlar Dünya Kupası Finalleri ilk kez 1991 yılmın Kasım ayında Çin Halk Cumhuriyeti'nde düzenlenmiştir. Dört yılda bir düzenlenen Kadınlar Dünya Kupası Finallerinin ilk ikisi 12 ülke takımının katılımıyla oynanmış olup, günümüzde 16 takımla oynanmaktadır. Bu çalışmada, FIFA (Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği) tarafından Avrupa'da 2, Kuzey Amerika'da ve Asya kıtasmda kez olmak üzere toplam kez düzenlenen Kadınlar Dünya Kupası Finallerinin analizinin yapılması amaçlanmıştır. Kadınlar Dünya Kupası Firıallerinirı; seyirci sayıları, ülkelerin kupalara katılım oranları, maç sayıları, gol sayıları, disiplin cezaları, başarı durumları ve final müsabakaları yeri seçimi gibi kriterleri incelenerek değerlendirme yapılmıştır. Yapılan değerlendirmede, Kadınlar Dünya Kupası final maçlarmda gösterilen sarı ve kırmızı kart ortalamasının düşük olduğu, topun oyunda kalma süresinin yüksek olduğu, yapılan faul sayısmın az olduğu ve atılan gol ortalamasmın ise yüksek olduğu tespit edilmiştir. Kadınlarm fair play ilkelerine dikkat ettikleri, gereksiz kart görmekten kaçmarak kasti faul yapmadıkları ve futbolu daha da güzelleştirerek spordaki dostluk, kardeşlik ve barış ilkelerine daha fazla katkıda bulunduklarını ve kadın futbolunun gollü, zevkli ve istikrarlı olduğunu söyleyebiliriz. Buna göre; FIFA Kadınlar Dünya Kupası Finalleri spor organizasyonları içinde yükselen bir marka değerine sahiptir.

Description

Keywords

Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm, Spor Bilimleri

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

Scopus Q

Source

IIB International Refereed Academic Social Sciences Journal

Volume

2

Issue

3

Start Page

304

End Page

322