OKUL YÖNETİCİLERİNİN BAKIŞ AÇILARIYLA YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLME, ATAMA VE YER DEĞİŞTİRMELERİ; SORUNLAR VE ÇÖZÜMLER

No Thumbnail Available

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul yöneticilerinin, yetiştirilme, atama ve yer değiştirme ile ilgili süreçlerde düşüncelerini, sorunları ve çözüm önerilerini belirlemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenine göre düzenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Adana'dan 14 ve Batman'dan 22 ilköğretim okul yöneticisi oluşturmuştur. Çalışma grubu, amaçlı örneklem yöntemlerinden aşırı veya aykırı durum ve maksimum çeşitlilik örneklemesi tekniklerine göre oluşturulmuştur. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada \"içerik analizi\" yöntemi kullanılmıştır. Bulgulara göre yetiştirmede sorunlar olarak, okul yöneticilerinin çoğunluğunun her hangi bir eğitim almadığı, çözüm olarak kişisel ve mesleki gelişim konularında, eğitimlerin niteliği konusundaki düşünceler belirlenmiştir. Okul yöneticiliğine sınavla atamada yönetmelikten, atama kriterlerinden ve atama biçimlerinden dolayı çeşitli sorunlar yaşandığı belirtilmiş, çözüm olarak niteliği artıracak kriterlere ve ilgili yönetmeliğin yeniden düzenlenmesine yönelik düşünceler belirlenmiştir.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

20

WoS Q

Scopus Q

Source

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

0

Issue

29

Start Page

135

End Page

150