Ameliyathane çalışanlarında iş güvenliği ve işgören sağlığının hizmet kalitesi üzerine etkisi (Malatya Devlet Hastanesi ve özel hastaneler örneği)

No Thumbnail Available

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmada, ameliyathane çalışanlarında iş güvenliği ve işgören sağlığının hizmet kalitesi üzerine etkisinin olup olmadığı incelenmiştir. Çalışmada, ameliyathane çalışanlarına yönelik iş güvenliği, iş sağlığı ve işgören sağlığı hizmetlerinin neler olduğunu, ameliyathane ortamlarının işgören açısından elverişli olup olmadığını, işgörenlerin karşılaştığı riskler, meslek hastalıklarının neler olduğu incelenmiştir. Araştırmada iş sağlığı, iş güvenliği, çalışan sağlığı anketi ve iş güvenliği ölçeği kullanılmıştır. Hizmet kalitesini ölçmeye yönelik ise Parasuraman, Berry ve Zeithalm'ın tanımladığı Servqual Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına ulaşmak için kullanılan anketler Malatya Devlet Hastanesi, Beydağı Kampüsü ve Malatya merkezdeki 11 adet özel hastanenin (özel dal merkezleri ve tıp merkezleri) ameliyathane bölümünde çalışan 342 kişiden oluşmuştur. Çalışmamızda ortaya çıkan bulgulara göre, ameliyathane çalışanlarında iş güvenliği ölçeği, iş sağlığı (ihtimal), iş sağlığı (risk) dağılımlarının kalite boyutları açısından, algılanan hizmet kalitesi arasında iş güvenliği ile zayıf düzeyde pozitif yönde anlamlı doğrusal bir ilişki olduğu görülmüştür. İş sağlığı ve güvenliğini tehlikeye düşürecek mesleki etkene maruz kalanlara ilk sırada radyasyon, kesici-delici alet yaralanması, kimyasal gazlar, bulaşıcı hastalıklar olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: İş Güvenliği, İş Gören Sağlığı, Hizmet, Hizmet Kalitesi, Ameliyathane.
In this study, it was examined whether work safety and employee health on those working in operating rooms have an effect on service quality. In the study, it was investigated the kinds of services in work safety, occupational health and employee health, and the risks employees face and the types of professional diseases and whether operating environment is favorable for the employee. The questionnaires and the scale of the study are work safety, occupational health and employee health questionnaires and work safety scale. To measure the service quality, Servqual Scale, developed by Parasuraman, Berry ve Zeithalm, was used. The questionnaires used to reach the research findings consist of 342 people working in the operating room at the Malatya State Hospital, Beydağı Campus and 11 private hospitals in Malatya (private centers and medical centers). According to the findings of the study, it was found that there is a statistically significant positive and low-level correlation between perceived service quality and work safety in terms of quality dimension of occupational health (risk), occupational health (possibility) and work safety scales. The occupational health and safety will be endangered first for the people exposed to radiation, penetrating injury, chemical gases and infectious diseases. Keywords: Work Safety, Employee health, Service, Service Quality Operating room

Description

Keywords

Sağlık Kurumları Yönetimi, Ameliyathane teknisyenleri, Ameliyathaneler, Doktorlar, Hastaneler-devlet, Health Care Management, Operating room technicians, Hastaneler-özel, Operating rooms, Hemşireler, Physicians, Hospitals-public, Hizmet kalitesi, Hospitals-private, Nurses, Sağlık personeli, Service quality, İş güvenliği, Health personnel, Work safety, İş sağlığı, Occupational health

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

233