Kurumsal marka yönetimi ve yurt işletmeciliği üzerine Bursa ilinde bir araştırma
No Thumbnail Available
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Bursa'da faaliyet gösteren özel yurt işletmelerinin kurumsal marka yönetimi konusundaki etkinlik düzeylerini anlamaktır. Bu doğrultuda çalışma nitel doğadır. Bu bağlamda, 19 yurt işletmesinin 14 yöneticisi ve/veya kurucusu ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları genel olarak (üniversite düzeyinde) özel yurt işletmelerinin kurumsal marka yönetimini etkin biçimde gerçekleştirmediklerini göstermiştir.
The aim of this study is to understand the efficiency levels of private dormitories operating in Bursa on corporate brand management. In this manner, the study is a qualitative research. In this context, semi-structured interviews were conducted with 14 managers and/or founders of 19 student dormitary organizations. Research findings have shown that dormitories do not perform corporate branding management activities effectively.
The aim of this study is to understand the efficiency levels of private dormitories operating in Bursa on corporate brand management. In this manner, the study is a qualitative research. In this context, semi-structured interviews were conducted with 14 managers and/or founders of 19 student dormitary organizations. Research findings have shown that dormitories do not perform corporate branding management activities effectively.
Description
Keywords
İşletme, Bursa, Bursa, Kurumsal yönetim, Business Administration, Kurumsallaşmama, Bursa, Marka yönetimi, Bursa, Corporate governance, Marka yönetimi, Establishment clause, Brand management, Nitel araştırma, Brand management, Öğrenci yurtları, Qualitative research, Student dormitories, Üniversiteler, Universities
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
151