Kurumsal marka yönetimi ve yurt işletmeciliği üzerine Bursa ilinde bir araştırma

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Bursa'da faaliyet gösteren özel yurt işletmelerinin kurumsal marka yönetimi konusundaki etkinlik düzeylerini anlamaktır. Bu doğrultuda çalışma nitel doğadır. Bu bağlamda, 19 yurt işletmesinin 14 yöneticisi ve/veya kurucusu ile yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları genel olarak (üniversite düzeyinde) özel yurt işletmelerinin kurumsal marka yönetimini etkin biçimde gerçekleştirmediklerini göstermiştir.
The aim of this study is to understand the efficiency levels of private dormitories operating in Bursa on corporate brand management. In this manner, the study is a qualitative research. In this context, semi-structured interviews were conducted with 14 managers and/or founders of 19 student dormitary organizations. Research findings have shown that dormitories do not perform corporate branding management activities effectively.

Description

Keywords

İşletme, Bursa, Bursa, Kurumsal yönetim, Business Administration, Kurumsallaşmama, Bursa, Marka yönetimi, Bursa, Corporate governance, Marka yönetimi, Establishment clause, Brand management, Nitel araştırma, Brand management, Öğrenci yurtları, Qualitative research, Student dormitories, Üniversiteler, Universities

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

151