Üstün yetenekli ve normal gelişim gösteren çocukların ahlaki yargı düzeyine yaratıcı drama programlarının etkisinin incelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Ekleyici eğitimin, altıncı ve yedinci sınıf düzeyindeki üstün yetenekli ve normal gelişim gösteren çocukların ahlaki yargılama düzeylerine etkisini incelemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Rest (1979) tarafından geliştirilen Ahlaki Yargılar Envanteri (Difining Issues Test-DIT) kullanılmıştır. Müdahale etkisini ortaya çıkarmak amacıyla deney- kontrol gruplu öntest-sontest-izleme ölçümlü desenleme gerçekleştirilmiştir. Uygulanan 10 haftalık (20 oturum) drama programları sonucunda hem üstün yetenekli hem de normal gelişim gösteren çocuklardan oluşan deney grubunun ortalamalarının sontest ve izlemede kararlı olarak farklılaştığı görülmektedir. Bunun yanı sıra kontrol grubuna ilişkin ölçümlerde zaman açısından bir değişim gözlenmemiştir. Deney grubuna yapılan müdahale ve izleme ile meydana gelen kalıcılık sonucunda öntest puanlarına göre değişim %100 olarak ortaya çıkmıştır.

Description

Keywords

Etik, Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Psikoloji

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

4

WoS Q

Q4

Scopus Q

Q3

Source

Eğitim ve Bilim

Volume

38

Issue

170

Start Page

308

End Page

320