Üstün yetenekli ve normal gelişim gösteren çocukların ahlaki yargı düzeyine yaratıcı drama programlarının etkisinin incelenmesi
No Thumbnail Available
Date
2013
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Ekleyici eğitimin, altıncı ve yedinci sınıf düzeyindeki üstün yetenekli ve normal gelişim gösteren çocukların ahlaki yargılama düzeylerine etkisini incelemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Rest (1979) tarafından geliştirilen Ahlaki Yargılar Envanteri (Difining Issues Test-DIT) kullanılmıştır. Müdahale etkisini ortaya çıkarmak amacıyla deney- kontrol gruplu öntest-sontest-izleme ölçümlü desenleme gerçekleştirilmiştir. Uygulanan 10 haftalık (20 oturum) drama programları sonucunda hem üstün yetenekli hem de normal gelişim gösteren çocuklardan oluşan deney grubunun ortalamalarının sontest ve izlemede kararlı olarak farklılaştığı görülmektedir. Bunun yanı sıra kontrol grubuna ilişkin ölçümlerde zaman açısından bir değişim gözlenmemiştir. Deney grubuna yapılan müdahale ve izleme ile meydana gelen kalıcılık sonucunda öntest puanlarına göre değişim %100 olarak ortaya çıkmıştır.
Description
Keywords
Etik, Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Psikoloji
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
4
WoS Q
Q4
Scopus Q
Q3
Source
Eğitim ve Bilim
Volume
38
Issue
170
Start Page
308
End Page
320