ULUSLARARASI İLİŞKİLERİ FİLM ÜZERİNDEN ÖĞRETMEK: CAYDIRICILIĞIN DR. STRANGELOVE VE FAIL-SAFE FİLMLERİNDE İŞLENMESİ
Abstract
Uluslararası ilişkiler kavramları yazılı metinlere bağlı kalmadan nasıl öğretilebilir? Son yıllarda artan sayıda araştırma bu soruyu cevaplamaya çalışmaktadır. Mevcut makale de filmler üzerinden bu gelişen literatüre katkıda bulunmayı hedeflemekte, Soğuk Savaş siyaseti açısından temel bir kavram olan caydırıcılığın Dr.Strangelove ve Fail-Safe filmleri üzerinden nasıl öğretilebileceğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Buna göre öğrenciler ders saati dışında filmleri caydırıcılığın tanımı, caydırıcılıkta rasyonalite ve caydırıcılıkta inandırıcılık temaları üzerinden izleyecek, ders saatinde ise bu temaların filmlerdeki işlenişi seminer öğretim modeliyle tartışılacaktır. Makale, aynı zamanda caydırıcılığın belirtilen temalarının filmlerde nasıl işlendiğini de örnek olarak gösterecek, bu şekilde Dr. Strangelove ve Fail-Safe filmlerinin caydırıcılık kavramının öğretilmesi açısından zengin birer kaynak olduklarını ortaya koyacaktır.
Description
Keywords
Turkish CoHE Thesis Center URL
Citation
0
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Ankara Üniversitesi SBF Dergisi
Volume
78
Issue
1
Start Page
73
End Page
93