Anadili Türkçe olan öğrenenlerde Rusçadaki vurgunun yanlış yazımından kaynaklı öğrenme hataları
No Thumbnail Available
Date
2018
Authors
Bakal, Zeynep
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ana dili Türkçe olan ve farklı bir alfabede yazma deneyimi edinmemişöğrenenlerin Rusçadaki vurgunun yazımını yanlış öğrenmeleri sonucu ortaya çıkan hatalara dikkatçekmektir. Bu çalışma üç eğitim- öğretim dönemi boyunca 632 öğrencinin yazma becerileriningözlemlenmesi sonucu ortaya çıkmıştır. Çalışma şu başlıklar altında incelenecektir: Rusçadavurgunun sabit bir yerinin olmaması, köke, öneke, soneke, kaynaştırma harfine, kimi zaman edata veismin hal ekine gelebilmesi sonucu ortaya çıkan yazım hataları. Kişi zamirlerine göre fiil çekimlerindevurgunun yerinin değişmesi sonucu ortaya çıkan yazım hataları ve bunların fonetiğe olan etkileri.Zamanlara göre fiil çekimlerinde vurgunun yerinin değişmesi sonucu ortaya çıkan yazım hataları vebunların fonetiğe olan etkileri. Sözcüklerden türeyen kelimelerde vurgunun yerinin ana kelimedenfarklı yerde olabilmesi sonucu ortaya çıkan yazım hataları. Bir sözcüğü diğerinden ayırt etmedeyapılan yazım hataları. Özellikle Türk öğrenenler için harf benzerliklerinin karıştırılması sonucuortaya çıkan yazım hataları. Tüm bu hatalara bağlı olarak gelişen fonetik hatalar.
Description
Keywords
Dil ve Dil Bilim
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
0
WoS Q
Scopus Q
Source
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Volume
13
Issue
13
Start Page
196
End Page
206