Ergenlerde Akran Zorbalığına Maruz Kalmanın Yaş, Çocuk Yetiştirme Stilleri ve Benlik İmgesi ile İlişkisi0
No Thumbnail Available
Date
2006
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu araştırmanın amacı, kız ve erkek ergenlerde, yaş, algılanan çocuk yetiştirme stili ve sahip olunan benlik imgesinin, akran zorbalığına maruz kalma boyutlarını yordamaya katkılarının olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul’daki özel ilköğretim okulları ve özel liselerinin 6, 7, 8 ve 10. sınıflarında öğrenim gören, 381’i kız, 484’ü erkek olmak üzere toplam 805 öğrenci oluşturmuş. Ancak ölçeklerin bazılarının düzgün yanıtlanmaması sonucu yaşanan denek kaybına ilişkin olarak bazı değişkenlerin verisi kız örneklemi için 308, erkek örneklemi için de 314’e kadar inmiştir. Veri toplama araçları olarak, katılımcıların akran zorbalığına maruz kalma düzeylerini belirlemek amacıyla ‘Akran Zorbalığı Kurbanlarını Belirleme Ölçeği’, çocukların algıladıkları çocuk yetiştirme stillerini belirlemek amacıyla ‘Çocuk Yetiştirme Stilleri Ölçeği’ ve katılımcıların benlikleri hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla da ‘Offer Benlik İmgesi Ölçeği’ kullanılmıştır. Sonuçlar, gerek kızların gerekse erkeklerin okulda zorbalığa maruz kalmalarının, yaş, algılanan çocuk yetiştirme stilleri ve sahip olunan benlik imgelerince anlamlı olarak yordandığını göstermektedir. Bulgular ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Psikoloji, Aile Çalışmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
25
WoS Q
Q4
Scopus Q
Source
Türk Psikoloji Dergisi
Volume
21
Issue
58
Start Page
77
End Page
98