Ergenlerde Akran Zorbalığına Maruz Kalmanın Yaş, Çocuk Yetiştirme Stilleri ve Benlik İmgesi ile İlişkisi0

No Thumbnail Available

Date

2006

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı, kız ve erkek ergenlerde, yaş, algılanan çocuk yetiştirme stili ve sahip olunan benlik imgesinin, akran zorbalığına maruz kalma boyutlarını yordamaya katkılarının olup olmadığını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul’daki özel ilköğretim okulları ve özel liselerinin 6, 7, 8 ve 10. sınıflarında öğrenim gören, 381’i kız, 484’ü erkek olmak üzere toplam 805 öğrenci oluşturmuş. Ancak ölçeklerin bazılarının düzgün yanıtlanmaması sonucu yaşanan denek kaybına ilişkin olarak bazı değişkenlerin verisi kız örneklemi için 308, erkek örneklemi için de 314’e kadar inmiştir. Veri toplama araçları olarak, katılımcıların akran zorbalığına maruz kalma düzeylerini belirlemek amacıyla ‘Akran Zorbalığı Kurbanlarını Belirleme Ölçeği’, çocukların algıladıkları çocuk yetiştirme stillerini belirlemek amacıyla ‘Çocuk Yetiştirme Stilleri Ölçeği’ ve katılımcıların benlikleri hakkındaki düşüncelerini belirlemek amacıyla da ‘Offer Benlik İmgesi Ölçeği’ kullanılmıştır. Sonuçlar, gerek kızların gerekse erkeklerin okulda zorbalığa maruz kalmalarının, yaş, algılanan çocuk yetiştirme stilleri ve sahip olunan benlik imgelerince anlamlı olarak yordandığını göstermektedir. Bulgular ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Psikoloji, Aile Çalışmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

25

WoS Q

Q4

Scopus Q

Source

Türk Psikoloji Dergisi

Volume

21

Issue

58

Start Page

77

End Page

98