Aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmeninin sınıf yönetimine olan etkisinin incelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmanın amacı aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimine olan etkisini incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu; 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kağıthane ve Sarıyer ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ve devlet okullarında okul öncesi öğretmenliği yapan 254 okul öncesi öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada aile-öğretmen işbirliğinin okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi olan ilişkinin belirlenmesinde 'Öğretmenler İçin Aile Katılım Çalışmaları Hakkında Tutum Ölçeği' ve 'Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği ' kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 22.0 veri analiz programından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; okul öncesi öğretmenin cinsiyeti, okul türü, öğrenim durumu, yaşı, kıdemi bağımsız değişkenleri ile 'Öğretmenler İçin Aile Katılım Çalışmaları Hakkında Tutum Ölçeği' toplam puan ortalamaları arasında farklılaşmaya rastlanmamıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyeti, okul türü, öğrenim durumu, yaşı, kıdemi bağımsız değişkenleri 'Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği ' ilk alt boyutu olan 'Mesleki Beceriler' ve toplam ölçek puanı arasında anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmamıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin cinsiyeti, okul türü, öğrenim durumu, yaşı, kıdemi bağımsız değişkenleri 'Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' alt boyutu olan 'Öğretmen Çocuk Etkileşimi' boyutunda ise anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin 'Aile Katılım Çalışmaları Hakkındaki Tutumları Ölçeği' toplam puanı ile 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' alt boyutlarından 'Mesleki Beceriler' ve 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' toplam puanı arasında pozitif yönlü düşük düzeyde anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. 'Aile Katılım Çalışmaları Hakkındaki Tutumları Ölçeği' toplam puanı ile 'Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği' alt boyutlarından öğretmen çocuk etkileşimi alt boyut puanları arasında ise anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.
The aim of this research is to examine the effect of family-teacher cooperation on preschool teachers' classroom management. The study group of the research is 254 pre-school teachers who are occupied in private and public schools affiliated to the Ministry of National Education in Kağıthane and Sarıyer District of Istanbul Province in the 2018-2019 academic year. Relational screening method was used in the research. In the research, 'Attitude Scale About FamilyParticipation Studies for Teachers' and 'Classroom Management Skills Scale for Preschool Teachers' were used in determining the relationship between family-teacher cooperation and pre-school teachers' classroom management. SPSS 22.0 data analysis program was used to analyze the data obtained in the research. According to the findings of the research; there was no difference between the independent variables of the pre school teachers such as the gender, school type, education level, age, seniority and total score averages of 'Attitude Scale for Family Participation Studies for Teachers'. There was no significant difference between the independent variables of the pre school teachers such as the gender, school type, education level, age, seniority and 'Professional Skills', which is the first subdimension of 'Classroom Management Skills Scale for Preschool Teachers' and the total scale score. A significant difference was found between the independent variables of the pre school teachers such as the gender, school type, education level, age, seniority and 'Teacher-Child Interaction' dimension, which is the sub-dimension of 'Classroom Management Skills Scale for Preschool Teachers'. As a result of the research, a positive and low-level relationship was found between the pre-school teachers' total scores on 'Attitudes towards Family Participation Studies Scale' and on 'Professional Management Skills' which is a sub-dimension to 'Classroom Management Skills Scale'. No significant relation was found between the total scores of 'Attitudes towards Family Participation Studies Scale' and 'teacherchild interaction subscale scores' which are amongst the sub-dimensions of 'Classroom Management Skills Scale'.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Aile katılımı, Okul öncesi eğitim, Okul öncesi öğretmenler, Education and Training, Family participation, Okul-aile işbirliği, Preschool education, Preschool teachers, Sınıf yönetimi, School-family cooperation, Ölçekler, Classroom management, Scales, Öğretmen-veli işbirliği, Teacher-parent cooperation

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page