Meslek dersleri öğretmenlerinin buluş yoluyla öğretim stratejisi hakkında görüşleri: Beşikdüzü örneği

No Thumbnail Available

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Trabzon ili Beşikdüzü ilçesinde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin buluş yoluyla öğretim stratejisi hakkındaki görüşlerini ortaya koymak amacı ile yapılan bu nitel çalışmanın evreni, 2013-2014 öğretim yılında, Trabzon ili Beşikdüzü ilçesinde bulunan mesleki ve teknik eğitim kurumlarında görev yapan meslek dersi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan anket 35 meslek dersi öğretmenine uygulanmıştır. Anketin ilk bölümü kapalı uçlu 4 sorudan, diğer 4 bölümü ise açık uçlu 18 sorudan oluşturulmuştur. Araştırma sonunda özetle; meslek dersleri öğretmenlerinin buluş yoluyla öğretim stratejisi hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmadığı, konu ile ilgili eğitimlerinin yetersiz olduğu, buluş yoluyla öğretim stratejisi ile ilgili tutumlarının genel olarak olumlu olduğu, buluş yoluyla öğretim stratejisini uygulama düzeylerinin yetersiz olduğu ve buluş yoluyla öğretim stratejisini uygularken çok sayıda güçlükle karşılaştıkları sonuçlarına ulaşılmıştır.
The cosmology of this qualitative work done to reveal the ideas of the vocational lesson teachers working in BeĢikdüzü district of Trabzon city about discovery learning strategy consists of vocational lesson teachers working in the vocational and technical education institutions in Beşikdüzü district of Trabzon city in the 2013-2014 academic year. The survey used in the research has been applied to 35 vocational lesson teachers. The first part ot the survey consists of 4 close-ended questions and the other 4 parts consist of 18 open-ended questions. Briefly at the end of the research, it has been understood that vocational lesson teachers do not have enough information level about discovery learning strategy, their education about the subject is poor, their attitude about discovery learning strategy is generally positive, their application level of discovery learning strategy is poor and they have a lot of difficulties in applying discovery learning strategy.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Buluş yoluyla öğretim, Eğitim stratejileri, Meslek dersleri, Education and Training, Mesleki eğitim, Discovery teaching, Training strategies, Teknik eğitim, Professional course, Vocational education, Öğretmen görüşleri, Technical education, Öğretmen tutumu, Teacher opinions, Teacher attitude, Öğretmenler, Teachers

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page