TARAFTAR MOTİVASYON FAKTÖRLERİNİN DAVRANIŞSAL SADAKAT ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: FENERBAHÇE SPOR KULÜBÜ ÖRNEĞİ
No Thumbnail Available
Date
2015
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Futbolun dev bir ekonomik sektör haline gelmesiyle birlikte, kulüpler rekabet edebilmek için harcamalarını ve bununla paralel olarak gelirlerini de artırmak durumundadırlar. Bu noktada, taraftarların kulüplerin en önemli gelir kaynağı olmaları nedeniyle, kulüpler taraftarlardan daha fazla gelir elde etmek durumundadırlar. Bu nedenle bireyleri taraftar olmaya iten güdüleri, bu güdülerin bireylerin takımla olan bağına etkilerini ve taraftarların sadık müşteri olma davranışlarını incelemek önem arz etmektedir. Bu çalışmada, taraftar motivasyon faktörleri, özdeşleşme, psikolojik bağlılık ve davranışsal sadakat değişkenlerini içeren bir model oluşturulmuştur. Araştırma Fenerbahçe S.K taraftarlarıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında 409 taraftarla görüşülmüş ve modeldeki ilişkileri test etmek için Yapısal Eşitlik Modellemesi analizi kullanılmıştır.
Description
Keywords
Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm, İşletme, Sosyoloji
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
7
WoS Q
Scopus Q
Source
Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
Volume
11
Issue
2
Start Page
119
End Page
138