Bankacılıkta yeni pazarlama yöntemleri ve alternatif dağıtım kanalları

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Türkiye'de bilişim teknolojilerine yapılan yatırımlar sayesinde geleneksel bankacılık faaliyetleri elektronik ortamlara taşınmıştır. Bu köklü değişim bankalar arasındaki rekabeti etkilemektedir. Teknolojik yenilikleri yakından takip edip, uygulamaya geçen bankalar bir adım öne çıkmaktadır. Günümüzde teknolojiyi ürün ve hizmetlere dönüştürebilen bankalar pazarlama faaliyetlerini çok daha verimli bir şekilde yapabilmekte ve şube masraflarından ciddi tasarruflar sağlayabilmektedir. Bankacılık sektörünün finansal anlamda en önemli işlevi, sermaye ve girişimciyi bir araya getirmesidir. Bankalar, finansal sistemde yer alan fonları, ekonomik anlamda en fazla fayda sağlayacak alan ve sektörlere aktarma çabası içindedir. Bu nedenle ülke ekonomisine katkıları büyüktür. Günümüzde müşteriler sahip oldukları teknolojik cihazlarla zaman ve mekân tasarrufunda bulunarak birçok işlemi şubeye gitmeden gerçekleştirebilmektedir. Gelişen teknolojik ürünler ve internet altyapısı sayesinde bankalarda sanal ortamda sundukları ürünleri kolaylıkla çeşitlendirebilme imkanına sahiptir. Gerçekleştirilmek istenen çalışmada asıl amaç alternatif dağıtım kanallarını kullanan tüketicilerin bankaları tercih etme nedenleri ve alternatif dağıtım kanallarını kullanma sıklıklarının belirlenmesidir. Çalışmanın yan amaçları arasında ise bankaların alternatif dağıtım kanallarını kullanan tüketicilerin bankayı tercih etme durumlarının belirlenmesi ve memnuniyet düzeylerinin belirlenmesidir.
Thanks to investment in information technology in Turkey have been moved to traditional banking activities electronically. This drastic change affects the competition between banks. The banks that follow the technological innovations closely and put into practice are one step ahead. Nowadays, banks that can transform technology into products and services are able to carry out marketing activities more efficiently and provide significant savings from branch expenses. The most important financial function of the banking sector is to bring capital and entrepreneurs together. Banks are in an effort to transfer the funds in the financial system to the areas and sectors that will provide the most economic benefit. Therefore, they have a great contribution to the national economy. Nowadays, customers can realize many transactions without going to the branch by saving time and space with their technological devices. Thanks to developing technological products and internet infrastructure, it has the opportunity to easily diversify the products they offer in virtual environment in banks. The main purpose of this study is to determine the reasons why consumers using alternative distribution channels prefer banks and the frequency of using alternative distribution channels. The aim of the study is to determine the consumers' preference of banks and their satisfaction levels by using alternative distribution channels of banks.

Description

Keywords

Bankacılık, Alternatif dağıtım kanalları, Bankacılık sektörü, Banking, Bankalar, Alternative distribution channels, Banking sector, Dağıtım kanalları, Banks, Pazarlama, Distribution channels, Marketing, Pazarlama yöntemleri, Marketing methods

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

126