Açık İnovasyon ile Birlikte Yaratma: Tüketici Katılımına İlişkin Bir Uygulama

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Amaç: Bu çalışmada açık inovasyon sürecinde fikir sağlayıcı rolündeki bireylerin birlikte yaratma davranışlarını ve katılımlarını etkileyen faktörlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Türkiye’de faaliyet gösteren online açık inovasyon platformu üyelerinin oluşturduğu örneklem ile araştırma gerçekleştirilmiştir.Bulgular: Yapısal eşitlik modellemesi ile yapılan analizler sonucu katılımcıların birlikte yaratmaya yönelik olumlu bir tutum sergiledikleri, algılanan davranışsal hakimiyet ve tutumun katılım niyeti üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç ve Öneriler: Açık inovasyon çağrısı yapan işletmenin itibarı, bireylerin algıladıkları psikolojik ve sosyal yararlar tutumu olumlu yönde etkilerken, algılanan finansal risk ve yararların tutum üzerinde bir etkisi olmadığı görülmektedir.Özgün Değer: Araştırma bireylerin açık inovasyon katılımı etkileyen değişkenleri ve aralarındaki ilişkiyi ele alarak literatüre özgün bir katkı sağlamaktadır.

Description

Keywords

İşletme

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

Scopus Q

Source

Girişimcilik ve İnovasyon Yönetim Dergisi

Volume

9

Issue

2

Start Page

70

End Page

93