Televizyon dizilerinde çizilen öğrenci, öğretmen ve okul yöneticisi profilleri

No Thumbnail Available

Date

2015

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Bu tez çalışması Türk Eğitim Sisteminde olması gereken öğrenci, öğretmen ve okul yöneticisi profilleri ile Türk televizyon dizilerinde çizilen öğrenci, öğretmen ve okul yöneticisi profillerini karşılaştıran, bunların birbirleriyle ne kadar çakıştığını sorgulayan bir araştırmadır. Televizyon dizilerinde çizilen öğrenci, öğretmen ve okul yöneticisi profilleri çok da bilinçli olmayan izleyici kitlesini yanlış bir şekilde yönlendirebilmekte ve okula, öğretmenlere, okul yöneticilerine önyargıyla yaklaşılmasına sebebiyet verebilmektedir. Öğrenciler okulu ve okul kurallarını dizilerde izledikleri boyutlarda algıladıklarında gerçek hayattaki okul ve okul kurallarıyla çatışabilmektedirler. Öğrenciler bu dizilerdeki karakterleri model alma içgüdüsüyle hareket edip ikili duygusal ilişkilerinde, öğretmenler ve okul yöneticileri ile olan ilişkilerinde hatta aileleri ile olan ilişkilerinde dizilerdeki oyuncular gibi hareket edebilmektedirler. Gerek öğrenci gerekse veli gözünde öğretmen ve yönetici profilleri dizilerdeki şekliyle algılandığında okullarımızdaki yönetici ve öğretmenler istenmedik davranışlarla karşılaşabilmektedirler. Toplum, dizilerdeki öğrenci profiline bakarak gençlerimize hak etmedikleri bir imaj çizebilmektedir. Çalışma yapılırken veriler literatür taraması ve gözlem teknikleri kullanılarak toplanmıştır. Bu tez hazırlanırken bir çok dizi, onlarca bölüm titizlikle incelenmiş, çeşitli yönlerden ele alınıp değerlendirilmiş, olumlu ve olumsuz yanları tespit edilmiştir. Gerek yeni diziler çekecek kişilere gerekse eğitimle herhangi bir boyutta yolu kesişenlere önerilerde bulunulmuştur. Araştırmanın birinci bölümünde, problem durumu, problem ve alt problem cümleleri, araştırmanın önemi, sayıltıları, sınırlılıkları, tanımlar ile yapılan ilgili araştırmalara yer verilmiştir. İkinci bölümünde, araştırmanın modeli, evren ve örneklemi, verilerin toplanması, analizi ve yorumlanması hakkında bilgiler sunulmuştur. Üçüncü bölümde, bulgular ve yorumlar yer almış; dördüncü bölümde özet, sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Televizyon Dizileri, Öğrenci Ġmajı, Öğretmen Ġmajı, Okul Yöneticisi Ġmajı, Çizilen Profiller
This thesis study is a research that compares the student, teacher and school admininistrator profiles to be existed in Turkish Education System with the sketched ones in the television series, and questions the coincidence rate between them. The student, teacher and school administrator profiles, those are sketched in the television series could wrongly lead the mass of the audience who are not fully conscious and cause prejudicial approaches towards schools, teachers and school administrations. The students could be conflicted with the school and the school rules of the real life when they perceive the school and school rules from the aspect, they observed in television series. The students could act under the instinct of taking the TV characters as role models. So, they may behave like the TV serial players in biteral relations, in their relations with teachers and school administration, an deven with their families. The teacher and school administrators of our schools could face with undesirable behaviors when teacher and school administrator profiles are perceived like the ones appeared in TV series in the understanding of both students and their parents. The community could entitle an undeserved image to our youth. The data have been collected during the conduction of the study by means of literature scanning and observation techniques. Several TV series and tens of episodes have been meticiously examined and evaluated in various aspects and their positive and negative sides are determined during preperation of this thesis. Proposals are offered to both of the individuals those will produce new tv series and the ones, whose paths are crossing with education in any aspect. The state of problem, problem and subproblem statements; importance, assumptions, limitations, definitions, and already conducted researches are located in the first section of the research. The information related to the model, population and sampling patteen of the research and collection analysis and interpreperation of the data are presented in the second section. The findings and interpreperations are located in the third section. The summary results and proposals are placed in the fourth section.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Sahne ve Görüntü Sanatları, Eğitim profili, Lise öğretmenleri, Education and Training, Okul yöneticileri, Performing and Visual Arts, Televizyon, Educational profile, High schools teachers, Televizyon dizileri, School administrators, Television, Türk öğrenciler, Television serials, Yönetici profili, Turkish students, Manager profile, Yöneticiler, Managers

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

114