İŞLETME YÖNETİMİ BAKIMINDAN “SANAYİ DESTİNASYONU” KAVRAMI VE SANAYİDE DESTİNASYON ÇALIŞMALARININ KURAMSAL ÇERÇEVEDE ELE ALINMASI
No Thumbnail Available
Date
2022
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu araştırmada sanayi destinasyon gereksinimlerini ölçen bir ölçüm aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak firma genel bilgileri ve Sanayi Destinasyon Unsurları Gereksinim Ölçeği (SDUGÖ) olmak üzere iki bölümden oluşan bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırmada 116 yerli ve 33 yabancı merkezli şirket çalışanı üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre girdi boyutu toplam varyansın %29.38’ini, süreç boyutu %7.52’sini, ürün boyutu %7.03’ünü ve pazarlama/yönetim boyutu %5.66’sını açıklamaktadır. Ölçek boyutundaki maddelerin toplam iç tutarlılık katsayısı 0.656 olup, literatürde kabul gören 0.60 düzeyinin üzerindedir. KMO örneklem yeterliliği testi sonuçları, ölçek için yapılan anket sayısının yeterli olduğunu göstermiş olup, KMO değeri 0.50 değerinin üzerindedir. Barlett Testi sonuçları da, Temel Bileşenler Analizi sonuçlarının kullanılabilir olduğunu göstermektedir. Düzeltilmiş madde toplam korelasyonları da, kabul edilebilir düzeyde olup, ölçek boyutunun tüm maddeleri kullanıma uygundur. Tüm ölçek ise toplam varyansın %49.59’unu açıklamaktadır. Tüm unsurlara verilen puanlar yerli örneklemde daha yüksektir. Fark analizi sonuçlarına göre ise süreç, ürün ve pazarlama/yönetim puanları arasındaki farklar istatistiksel olarak anlamlıdır (p
Description
Keywords
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
0
WoS Q
Scopus Q
Source
Doğuş Üniversitesi Dergisi
Volume
23
Issue
2
Start Page
319
End Page
328