Okul yöneticilerinde tükenmişlik: Tekirdağ Süleymanpaşa Merkez ilçesi örneği

No Thumbnail Available

Date

2014

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Tükenmişlik; beklentiler, tutumlar, güdüler ve duyguları içeren, bireysel düzeyde ortaya çıkan, içsel bir psikolojik deneyimdir. Tükenmişlik duygusunu yaşayan kişiler kendilerini enerjiden yoksun hissederler, günlük rutin işlerini dahi yapamazlar. Bu çalışmada okul yöneticilerinin her gün yaşadıkları tükenmişlik durumları incelenmektedir. Dolayısıyla bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin tükenmişlik durumlarına ilişkin görüş ve tutumlarını tespit etmektir. Bu kapsamda Tekirdağ-Süleymanpaşa merkez ilçede bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul yöneticileri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Evren birimleri ulaşılabilir olduğu için örneklem alınmamıştır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerle ilgili betimsel istatistikler (frekans, yüzde, ortalama, standart sapma gibi) tablolar halinde verilmiştir. Tutumlara ilişkin grup ortalamaları üzerinde T-testi ve ANOVA yapılarak kurulan araştırma hipotezleri test edilmiştir. Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarıda azalma alt boyutlarından uzakta oldukları görülmüştür. Başka bir deyişle okul yöneticilerinde ciddi bir tükenmişlik söz konusu değildir. Anahtar Kelimeler: Tükenmişlik, Okul Yöneticisi, Süleymanpaşa ilçe merkezi
Burnout also referred to as fatigue, tiredness, exhaustion, lethargy, and listlessness, describes a physical and/or mental state of being tired and weak. People experiencing burnout feel themselves lack of energy; they can not even do their daily routines. In this study, the burnout position school administrators are facing each day is being investigated. Hence, the aim of this study is to determine school administrator's views and attitudes towards burnout levels. In this context, the population is made up of school directors in primary, secondary, and high school in Süleymanpaşa centrum district). Sampling was not taken. Questionnaire was used as data collection tool. The data obtained during the survey has been given as a descriptive with statistics in tables (frequency, percentage, average, and standart deviation). Hypothesises were tested by making T-Test and ANOVA on groups averages. As a result of the search, it's point out that school administrators are beyond from subdimensions of burnout such as emotional exhaustion, feelings of depersonalisation and lack of personal success averages. In other words, there isn't a serious feeling of burnout among school administrators. Key words: Burnout, School Administrators, Suleymanpaşa centrum district

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, Okul yöneticileri, Education and Training, Tükenmişlik, School administrators, Burnout, Tükenmişlik duygusu, Burnout feeling

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

127