Gayrimenkul sektöründe tüketicinin satın alma davranışı: Planlanmış davranış teorisine göre bir uygulama

No Thumbnail Available

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu tez çalışmasının amacı, gayrimenkul sektöründe yer alan tüketicilerin satın alma davranışlarını, planlanmış davranış teorisine göre incelemektir. Tezde, planlanmış davranış teorisi kullanılarak gayrimenkul sektöründe tüketicinin satın alma davranışlarını etkileyen nedenler olarak; davranışa yönelik tutum, algılanan davranışsal kontrolün ve sübjektif normun niyet üzerindeki etkisi ortaya konulmaktadır. Bu bağlamda, Kayseri'de faaliyet gösteren ve emlak danışmanlığı yapan şirketler ve bu şirketlerin müşterileri üzerinde iki aşamalı anket çalışması yapılmıştır. İlk ankette 150 kişi, bir ay sonra yapılan ikinci ankete ise 121 kişi ile birebir görüşülmüştür. Yapılan analizler sonucunda, davranışa yönelik tutumun ve sübjektif normun, niyet üzerinde pozitif bir etkiye sahip olmadığı buna nazaran davranışa yönelik tutum, sübjektif norm ve algılanan davranışsal kontrol üçlüsünün niyet üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu görülmüştür. Aynı zamanda, davranışa yönelik tutum ve sübjektif normun satın alma davranışı üzerinde pozitif bir etkiye sahip olmadığı sonucuna varılmıştır. Algılanan davranışsal kontrol, sübjektif norm ve davranışa yönelik tutum üçlüsü ise bir arada satın alma davranışı üzerinde pozitif etkiye sahiptir. Buna ek olarak niyetin, algılanan davranışsal kontrol ve satın alma davranışı arasında aracı değişken rolüne sahip olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada ayrıca, çalışmanın sınırları belirtilerek, önerilerde de bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler : Planlı Davranış Teorisi, Davranışa Yönelik Tutum, Niyet,Gayrimenkul Sektörü
The purpose of this study is to examine buying behavior of consumer in real estate sector according to planned behavioral theory. In this study the reasons of buying behaviors, behavior oriented attitude, behavioral control and the impact of subjective norm on intention are revealed. In this context two-phased survey study was made with real estate in Kayseri and their customers. In the first survey one on one interview is made with 150 people and then one month later in the second survey a meeting is made with 121 people. According to analysis results behavior oriented attitude and subjective norm has no positive impact on intention as compared with perceived behavioral control and behavior oriented attitude and subjective norm and perceived behavioral control have a positive impact on intention. At the same time behavior oriented attitude and subjective norm has no positive impact on intention. Perceived behavioral control and behavior oriented attitude, subjective norm and perceived behavioral control trio have a positive impact on buying behavior. In addition it is observed that intention has a variable role among perceived behavioral control and buying behavior. Finally, limitations of the study and future research directions were discussed. Keywords : Theory of Planned Behavior, Behavior Oriented Attitude, Intention,Real Estate Sector

Description

Keywords

İşletme, Davranış, Davranışsal tutum, Gayrimenkul sektörü, Business Administration, Niyetler, Behavior, Planlanmış davranış, Behavioural attitude, Real estates sector, Satınalma, Intentions, Planned behavior, Satınalma davranışı, Purchasing, Tüketici davranışı, Purchasing behavior, Consumer behavior, Tüketiciler, Consumers

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page