İşe alım sürecinde sosyal medya ile dijital ortamların Y kuşağına etkisi ve insan kaynakları yönetiminin beklentileriyle karşılaştırmalı analizi

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Çalışmada 103 kişiye uygulanan 20 soruluk Sosyal Medya ve Dijital Ortamların İşe Alım Sürecindeki Etkisi Ölçeği geliştirilmiş olup ölçek güvenilirlik analizi sonucunda ölçeğin güvenilirliği doğrulanmıştır. Analizlerde katılımcıların demografik verileri ve ölçeğin tanımlayıcı istatistikleri incelenerek, demografik profiller ile ölçek ve maddelerinin analizi yapılmıştır. Bu analizin sonucunda Y kuşağı ve İKY işe alım sürecinde sosyal medya ve dijital ortamları kullanma istekleri hem yüksek düzeyde hem de birbirine yakın seviyededir. Anahtar Kelimeler: insan kaynakları, işe alım, sosyal medya, kuşaklar, baby boomers, X kuşağı, Y kuşağı, Z kuşağı, alfa kuşağı
In this study, the impact of Social Media and Digital Environments on Recruitment Process, which was applied to 103 people, was developed. Demographic data of the participants and descriptive statistics of the scale were analyzed and also demographic profiles and scales and items were analyzed. As a result of this analysis, generation Y and Human Resources Managers' willingness to use social media and digital media in the recruitment process is both high and close to each other. Keywords: Human Resources, Recruitment, Social Media, Generations, Baby Boomers, Generation X, Generation Y, Generation Z, Alpha Generation

Description

Keywords

İşletme, Kuşaklar, Sanal ortamlar, Sayısal ortam, Business Administration, Sosyal medya, Generations, Virtual environments, Y kuşağı, Digital media, Social media, İnsan kaynakları, Generation Y, İnsan kaynakları yönetimi, Human resources, Human resources management, İşe alma, Recruitment

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

114