Tenis branşında demografik, psikolojik ve ekonomik açıdan tüketici profillerinin belirlenmesi

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmada, tenis tüketicilerinin demografik, psikolojik, ekonomik açıdan profilini tespit etmek ve bu etmenlerin tüketicinin seçimlerinde hangi seviyede etkili olduğunu analiz ederek yorumlamak ve gerekli durumlarda önerilerde bulunmak amaçlanmıştır. Tenis branşının yerli ve yabancı birçok spor tüketicisini çevresinde topladığı tespit edilmiş ve her geçen gün tüketim oranının hızlıca arttığı gözlemlenmiştir. Tenis faaliyetlerinin devamlılığı açısından, tüketici memnuniyetinin ancak tüketiciyi iyi anlayıp ve doğru hizmetin sunulması ile mümkün olacağı düşünülmektedir. Araştırmada geniş çaplı literatür kaynak taraması, uzman görüşleri ve bir anket uygulaması yapılmıştır. Çalışmaya Türkiye'nin çeşitli illerinden 97 tenis tüketicisi katılmıştır. 2 bölüm, toplam 38 sorunun yer aldığı anket formunda tenis tüketicilerine, demografik özellikleri, psikolojik durum tercihleri, tenis yaptıkları mekan ve antrenör seçimi gibi konular ile ilgili seçimlerini kapsayan sorular sorulmuştur. Sonucunda çıkan verilerin yüzde ve frekans değerlerine bakılmıştır. Sonuç olarak tenis tüketicilerinin profili belirlenerek, analizler sonucunda önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this research is to determine the demographic, psychological and economic profile of tennis consumers and analyze the importance level of their choises this factors by making interpretations and giving advise. It is seen that tennis has attracted many domestic and foreign sports consumers and the consumption rate has increased rapidly day by day. It is thought that if the consumers are understood clearly and if correct services are given the consumer pleasure will help the continuity of tennis activities. In this study a wide litterature reading was made, specialist advices were taen and a survey was applied. 97 tennis consumers from various necessarily of Turkey were included in this study. 38 questions were in this survey which asked tenis consumers their demographical properties choices, psychological status preferences, choices of the place and trainer for tennis. Percentage of data obtained and frequency values were examined. As a result tennis consumers profile was indicated, comments were made and the needed advices were presented.

Description

Keywords

Spor, Demografik değişkenler, Psikolojik etki, Psikolojik faktörler, Sports, Spor endüstrisi, Demographic variables, Psychological effect, Spor pazarlaması, Psychological factors, Sports industry, Tenis, Sports marketing, Tüketici profili, Tennis, Consumer profile, Tüketiciler, Consumers

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

85