Üniversite öğrencilerinde ilişki bağımlılığının bağlanma stilleri açısından incelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırma, İstanbul'da eğitim gören İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi ve Bilim Üniversitesi Psikoloji bölümü öğrencileriyle yapılmıştır. İlişki bağımlılığı ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkiyi ve bu iki değişkenin, öğrencilerin cinsiyetlerine, aile durumlarına ve şu anda yaşadıkları ilişki biçimine göre değişip değişmediğini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 147 öğrencinin katılımıyla tamamlanmıştır. Araştırmada bağlanma stillerinin ölçülmesi amacıyla İlişki Ölçekleri Anketi (Bartholomew & Horowitz, 1991) ve ilişki bağımlılığını ölçmek için Spann-Fischer İlişki Bağımlılığı Ölçeği (Fischer, Spann & Crawford, 1991) kullanılmıştır. Verilerin dağılım yapısının belirlenmesi amacıyla Kolmogorov-Smirnov testi uygulanmıştır. İlişki Bağımlılığı Ölçeğinin uyarlama çalışması için korelasyon analizleri uygulanmıştır. Araştırmanın hipotezlerini çözümlemede, ilişki bağımlılığı puanları arasında belirli değişkenler açısından anlamlı bir farkın bulunup bulunmadığının belirlenmesi amacıyla 'bağımsız örneklem t testi' (independent samples T-test) ve 'tek yönlü varyans analizi' (ANOVA) testleri uygulanmıştır. Bulgular, öğrencilerin, bağlanma stilleri ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bulgular, bağlanma literatüründeki cinsiyetler arası ilişki ve aile durumu bilgilerinin ışığı altında tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: İlişki Bağımlılığı, Bağlanma, Bağlanma Stilleri
This study has been conducted among the students of the Faculty of Forestry of Istanbul University and the Faculty of Psychology of Bilim University. The aim is to examine the relationship between codependency and attachment styles and additionally whether this relationship, if any, varies according to the gender, family status and current relationships of them. It has been completed with the recruitment of 147 students. Bartholomew and Horrowitz's (1991) Relationship Scales Questionnaire for measuring attachment styles and Fisher, Spann & Crawford's (1991) Spann-Fisher Codependency Scale for measuring codependency have been used. Independent sample t test and ANOVA have been used to find if there is a significant difference both in codependency scores in terms of some variables and between the correlations analyses and analyses of the study hypotheses. The findings show that there is significant relationship between attachment styles of the students and their gender. In addition, the findings have been discussed in the light of the information about the relationships between the gender and family status of the participants. Key Words: Codependency, attachment, attachment styles.

Description

Keywords

Psikoloji, Bağlanma, Bağlanma stilleri, Psychology, Bağımlılık, Attachment, Attachment styles, Duygusal ilişki, Dependency, Üniversite öğrencileri, Romantic relationship, University students, İlişki bağlanımı, Relationship commitmen

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

77