Pazarlama teyakkuz şirketlerin pazarlama performansına etkisi

No Thumbnail Available

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Çalışmanın temel amacı, pazarlama faaliyetlerinin başarısının temeli olarak özellikle müşteriler, tedarikçiler ve rakipler hakkında bilgi toplanması açısından, bu şirketlerin azami ölçüde kullanmaları gereken pazarlama ortamı olan işletmelerin dış ve iç çevreleri hakkında proaktif bilginin önemini belirlemektir. Çalışma, pazarlama teyakkuz Ankara'daki Türk Telekom İletişim Şirketi'nin yöneticilerine, çalışanlarına ve çalışanlarına uygulanarak şirketlerin pazarlama performansı üzerindeki etkisini bilmeye odaklanmaktadır. Temel çalışmayı başarmak için, araştırmacı analitik tanımlayıcı bir yaklaşım benimsemiştir. Çalışma hipotezlerini test etmek için, rastgele bir örneklem üzerinde ön veri toplamak için bir anket hazırlanmış ve kullanılmıştır. Türk Telekom İletişim'de yöneticilere, çalışanlara ve çalışanlara 500 anket dağıttık. Bu çalışma, bağımsız değişkenlerin pazarlama uyanıklığının bağımlı değişkenler üzerinden Türk Telekom İletişim için Pazarlama Performansı üzerindeki etkisini test etmek amacıyla yapılmıştır. Bağımsız değişkenler arasında pazarlama ortamının izlenmesi ve analizi, pazarlama fırsatlarından yararlanma, hizmetlerin zihin durumu, rekabetçi istihbarat sistemleri ve tedarikçilerle olan büyük ilişkiler yer alırken, bağımlı değişkenler arasında Türk Telekom'un pazar payı, Türk Telekom'un karlılığı, Türk Telekom müşterilerinin elde tutulması ve Türk Telekom markası yer almaktadır. 500 formdan 484'ü (%96) doğru cevaplandı ve geçerli kabul edildi, 16 anket (% 4) yanlış cevaplandı ve bu nedenle geçersiz sayıldı. Veriler, sonuçları sağlamak için her hipotez için uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak istatistiksel olarak işlenmiştir. Çalışma, Türk Telekom İletişim'in pazarlama ortamını analiz edip izlerken ve mevcut pazarlama fırsatlarından yararlanırken pazarlama uyanıklığı araçlarından yararlanmaya kararlı olduğu ve şirketin hizmetlerinin müşterilerinin zihninde iyi bir konuma sahip olduğu gibi çeşitli sonuçlara ulaşmıştır. Ayrıca, çalışmadan şirketin güçlü bir rekabet sistemi ve tedarikçilerle iyi ilişkiler elde etmek için aktif olarak çalıştığı sonucuna varılmıştır. Son olarak, çalışma, genel olarak pazarlama performansı üzerindeki pazarlama uyanıklığının boyutları ile bağımlı değişkenlerin düzeyleri arasında korelasyon ve pozitif istatistiksel anlamlılık olduğu sonucuna varmıştır.
The study focuses on knowing the effect of marketing vigilance on the marketing performance of companies by applying it to managers, employees, and workers of the Türk Telekom Communications Company in Ankara, Turkey. To achieve the basic study, the researcher has adopted an analytical descriptive approach. To test the study hypotheses, a questionnaire has been prepared and used to collect preliminary data on a random sample. We distributed 500 questionnaires to managers, employees, and workers at Türk Telekom Communications. This was done in order to test the effect of the marketing vigilance of independent variables on Marketing Performance for Türk Telekom Communications through the dependent variables. The independent variables include monitoring and analysis of the marketing environment, exploiting marketing opportunities, the mind status of services, competitive intelligence systems, and great relationships with suppliers, and the dependent variables included the market share of Türk Telekom, the profitability of Türk Telekom, the retention of Türk Telekom customers, and the brand of Türk Telekom. From the 500 forms, 484 (96%) were answered properly and considered valid, and 16 questionnaires (4%) were answered improperly and thus deemed invalid. The data were processed statistically based on the appropriate statistical methods for each hypothesis in order to provide the results. The study reached several conclusions, most notably that Türk Telekom Communications is committed to harnessing the means of marketing vigilance as it analyzes and monitors the marketing environment and exploits available marketing opportunities, and that the company's services enjoy a good standing in the minds of its customers. It also concludes from the study that the company is actively working to achieve a strong competitive system as well as good relations with suppliers. Finally, the study concluded that there is a correlation and positive statistical significance between the dimensions of marketing vigilance on marketing performance in general and the levels of the dependent variables.

Description

Keywords

İşletme, Business Administration

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page