FİRMA BÜYÜKLÜĞÜ ve BÖLGESEL FARKLILIKLAR
No Thumbnail Available
Date
2020
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Firma büyüklüğü ve firma büyümesi arasındaki ilişki, Gibrat'ın (1931) çığır açıcı çalışmasından sonraiktisat literatüründe kapsamlı bir şekilde incelenmiştir. Mikro ölçekte ele alınan bu ilişki, istihdam ve geliryaratılmasından endüstriyel kalkınmaya uzanan makroekonomik sonuçları itibariyle önem taşımaktadır.Temel olarak Gibrat yasası firma büyümesinin firma büyüklüğünden bağımsız olduğunu öne sürer. Firmabüyümesinin doğası gereği heterojen olduğu ve büyüme örüntülerinin firmanın demografik özelliklerinebağlı olduğu görüşü pek çok teorik ve ampirik çalışma tarafından desteklenmiştir. Ancak, firmaların coğrafikonumlarının firma dinamikleri ve evrimi üzerindeki etkileri oldukça az araştırmaya konu olmuştur. Buçalışma, Gibrat yasasını bölgesel bir bağlamda ele alarak firma büyüklük dağılımlarını incelemeyiamaçlamaktadır. Çalışmada 2005-2015 dönemi için İBBS-2 düzeyinde imalat sanayiindeki firmalarınbüyüklük dağılımları ve bunların evrimi incelenecektir. Parametrik olmayan yoğunluk tahmin tekniğikullanılarak, firma büyüklüğünün ampirik dağılımlarının log-normal dağılıma yaklaşıp yaklaşmadığı testedilecektir. Çalışmanın temel bulgusu, firma büyüklük dağılımlarının, şekli ve evrimi açısından önemlibölgesel farklılıklar gösterdiği ve Gibrat yasasının öngördüğünden uzak olduğudur.
Description
Keywords
İşletme, İktisat
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
0
WoS Q
Scopus Q
Source
Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Volume
19
Issue
Özel Ek
Start Page
404
End Page
425