FİRMA BÜYÜKLÜĞÜ ve BÖLGESEL FARKLILIKLAR

No Thumbnail Available

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Firma büyüklüğü ve firma büyümesi arasındaki ilişki, Gibrat'ın (1931) çığır açıcı çalışmasından sonraiktisat literatüründe kapsamlı bir şekilde incelenmiştir. Mikro ölçekte ele alınan bu ilişki, istihdam ve geliryaratılmasından endüstriyel kalkınmaya uzanan makroekonomik sonuçları itibariyle önem taşımaktadır.Temel olarak Gibrat yasası firma büyümesinin firma büyüklüğünden bağımsız olduğunu öne sürer. Firmabüyümesinin doğası gereği heterojen olduğu ve büyüme örüntülerinin firmanın demografik özelliklerinebağlı olduğu görüşü pek çok teorik ve ampirik çalışma tarafından desteklenmiştir. Ancak, firmaların coğrafikonumlarının firma dinamikleri ve evrimi üzerindeki etkileri oldukça az araştırmaya konu olmuştur. Buçalışma, Gibrat yasasını bölgesel bir bağlamda ele alarak firma büyüklük dağılımlarını incelemeyiamaçlamaktadır. Çalışmada 2005-2015 dönemi için İBBS-2 düzeyinde imalat sanayiindeki firmalarınbüyüklük dağılımları ve bunların evrimi incelenecektir. Parametrik olmayan yoğunluk tahmin tekniğikullanılarak, firma büyüklüğünün ampirik dağılımlarının log-normal dağılıma yaklaşıp yaklaşmadığı testedilecektir. Çalışmanın temel bulgusu, firma büyüklük dağılımlarının, şekli ve evrimi açısından önemlibölgesel farklılıklar gösterdiği ve Gibrat yasasının öngördüğünden uzak olduğudur.

Description

Keywords

İşletme, İktisat

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

Scopus Q

Source

Istanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

19

Issue

Özel Ek

Start Page

404

End Page

425