Bilinçli farkındalıklı tüketim davranışı ile marka sadakati arasındaki ilişki: Vakıf üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bilinçli Farkındalıklı Tüketim Davranışı ile Marka Sadakati Arasındaki İlişki: Vakıf Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma Araştırma bilinçli farkındalıklı tüketim davranışı ile marka sadakati arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla vakıf üniversitesi öğrencileri üzerine gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, literatürdeki boşluğa doldurmaya çalışmaktadır. Spesifik olarak, dikkatli tüketim, tüketici davranışı ve marka sadakati hakkında kapsamlı bir görünüm sağlamayı ve etkilenen faktörleri sunmayı amaçlar. Bu çalışma özellikle bilinçli farkındalıklı tüketim, tüketici davranışı ve marka sadakati hakkında kapsamlı bir bakış açısı sunmayı ve ilgili faktörleri açıklamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, verilerin anket aracı aracılığıyla elde edildiği birincil veri toplama yöntemini kullanmıştır. Özellikle bu çalışma için 118 katılımcının verisi kullanılmıştır. İlgili hipotezler SPSS (Statistical Package for Social Science) yazılımı kullanılarak test edilmiştir. Ayrıca ilgili ölçeklerin güvenirlik ve geçerlik analizleri de yapılmıştır. Bilinçli farkındalıklı tüketim ve marka sadakatinin demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemek için T-testi ve ANOVA kullanılmıştır. İkiden fazla grup arasındaki farkları belirlemek için ANOVA, iki grup arasındaki farkın belirlenmesinde t testi uygulanmış ve yapılan analizlere göre istatistiksel olarak anlamlı bir sonuç gözlenmiştir. Ayrıca her iki değişken arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Moment Korelasyon testi yapılmıştır. Araştırma, bilinçli tüketim ile marka sadakati arasında anlamlı bir ilişki olmadığını ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Bilinçli farkındalıklı tüketim, tüketici davranışı ve marka sadakati.
Relationship between Mindful Consumption Behavior and Brand Loyalty A Research on Foundation University Students The study has been conducted in order to examine the relationship between mindful consumption behavior and brand loyalty 'A research on foundation university Students.' This thesis strives to approach this gap in the literature. Specifically, it aims to provide a comprehensive view of mindful consumption, consumer behavior, and brand loyalty and present the factors impacted. This research study has utilized the primary method of data collection, where the data is collected from a survey through the questionnaire tool. Particularly for this research study, 118 respondents have been used. Related hypotheses are tested and analyzed using SPSS (Statistical Package for Social Science) software. In addition, reliability and validity analyzes of the related scale are also conducted. To determine whether or not mindful consumption and brand loyalty varies with demographic variables, T-test and ANOVA are used. To determine differences in more than two groups, ANOVA was used,and also, a T-test was used in determining difference among two groups, and according to the analysis, a statistically significant result is observed. Also, Pearson Moment Correlation test is carried out to check for the relationship between both variables. The main finding of research suggested that there is no significant relationship between mindful consumption and brand loyalty.

Description

Keywords

Eğitim ve Öğretim, İşletme, Bilinçli farkındalık, Marka sadakati, Education and Training, Tüketici davranışı, Business Administration, Mindfulness, Tüketim davranışları, Brand loyalty, Consumer behavior, Vakıf üniversiteleri, Consumption behaviours, Üniversite öğrencileri, Foundation universities, University students, Üniversiteler, Universities

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

69