Girişimci kişilik özelliklerinin girişimcilik niyetine etkisinde stratejik güven ve ortak değerlerin moderatör rolü üzerine bir araştırma

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bir ulusun gelişimini yükseltmek ancak o ulusun sahip olduğu girişimci bireylerin sayılarının arttırılmasıyla mümkün olacaktır. Bu anlamda bir bireyde doğuştan gelen ve/ veya sonradan kazanılabilen girişimci kişilik özelliklerini bilmek ve kişinin bu kişilik özelliklerini girişimcilikte kullanabilmesini sağlamak girişimci sayısını arttırabilmektedir. Girişimci kişilik özelliklerine sahip olmanın ve bu özellikleri girişimci olmaya dönüştürmenin yanında; kişilerin yakın ilişki içerisinde bulundukları bireylere karşı duydukları stratejik güven ve yine kişileri o bireylerle birlikte iş yapmaya iten ortak değerlerle de bir araya gelince girişimci sayısı daha da artacaktır. Bu çalışmanın amacı, stratejik güvenin ve ortak değerlerin etkisini ele alarak, kişilerin girişimci kişilik özelliklerinin (içsel kontrol hissi, başarma ihtiyacı, risk alma eğilimi, bağımsızlık arzusu, belirsizliğe karşı tolerans, yenilikçi olma, kendine güven), girişimcilik eğilimlerine olan etkisini belirlemektir. Bu bağlamda kişiyi girişimci olmaya yönelten girişimci kişilik özellikleri, bir girişime niyet etme sebepleri, yakın ilişki içinde bulunulan kişilere duyulan stratejik güven olgusu ve kişileri birlikte iş yapmaya sevk eden ortak değerler kavramları incelenmektedir. Stratejik güvenin ve ortak değerlerin, girişimci kişilik özelliklerine sahip bir bireyin girişimci olmaya niyet edişinde; moderatör bir rolü olup olmadığı araştırılmaktadır. Bu çalışmada, İstanbul ilinde 758 sayıda beyaz yakalıdan anket yöntemi ile veri toplanmış ve bu veriler korelasyon ve çoklu regresyon analizlerine sokulmuştur. Anket çalışması girişimci kişilik özelliklerinin girişimcilik niyetine olan etkisinde stratejik güvenin ve ortak değerlerin moderatör rolünü açıklamayı amaçlayan ampirik bir çalışma olmuştur. Anahtar Kelimeler: Girişim, girişimci, girişimcilik, kişilik, niyet, stratejik güven, ortak değerler, moderatör Tarih: Ağustos,2019
It is only possible to increase the development of a nation by increasing the number of entrepreneurial individuals owned by that nation. In this sense, knowing the innate and/or acquired personality traits of an individual and enabling an individual to use these traits in entrepreneurship increase the number of entrepreneurs. Additionally, the number of entrepreneurs will have a considerable increase if the strategic trust which people built up towards the individuals they are in a close relationship meets with the common values leading people to do business with them. By taking into consideration the role of strategic trust and common values, the aim of this study is to examine the effect of entrepreneurial personality traits (sense of internal control, a need for success, a tendency to take the risk, a desire for independence, a tolerance for uncertainty, innovativeness, self-confidence) on entrepreneurship tendencies. In this context, the following concepts are examined: entrepreneurial personality traits, reasons for intending an initiative, building up of a strategic trust to the people in close contact, and common values leading people to do business together. In other word, it is questioned whether strategic trust and common values have a morerating role on an individual's intention, who has entrepreneurial personality traits, to be an entrepreneur. The data were collected from 758 white-collar questionnaires in Istanbul and entered into correlation and multiple regression analyses. The survey was an empirical study aimed at explaining the moderating role of strategic trust and common values in the effect of entrepreneurial personality traits on entrepreneurial intent. Keywords: Entrepreneur, entrepreneurship, entrepreneurial personality, entrepreneurial intent, strategic trust, common values, moderator Date: August, 2019

Description

Keywords

İşletme, Değerler, Girişimcilik, Girişimcilik niyeti, Business Administration, Güven, Values, Entrepreneurship, Kişilik, Entrepreneurial intention, Confidence, Kişilik özellikleri, Personality, Moderatör, Personality traits, Moderator, İş değerleri, Work values

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

177