Ideological process of shopping malls within the framework of ‘glocalization’
No Thumbnail Available
Date
2013
Authors
Akıncı, Güliz Muğan
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Kent yaşamının anlamının değişmesiyle birlikte şehirler tüketim olgusunun ana merkezleri haline gelirken, alışveriş merkezleri de modern şehirlerin önemli işaretlerinden biri haline geldi. Kentleşme sürecindeki küresel eğilimler alışveriş merkezlerini kent deneyiminin merkezi durumuna getirdi. Fiziksel özelliklerinin avantajlarını da kullanarak alışveriş merkezleri kent içerisinde stratejik noktalara konumlandırılıp tüketicilerin dikkatini çekerek, onları baştan çıkarmak üzere tasarlanmışlardır. Bu çalışmanın amacı, kapitalizmin yapısal değişikliklerine vurgu yaparak, alışveriş merkezleri sure geldiği varsayılan ideolojik süreci değerlendirmektir. Bunun yanı sıra, bu çalışma, alışveriş merkezlerinin küresel ve homojen yapısının nasıl fordizm sonrası kapitalist söylemi daha yerel, politik ve sosyal etkilerle bir araya getiren ‘glokalleşme’ sürecine doğru yol aldığını sorgular. Bu çerçevede, kapitalist toplumlardaki hakim ideoloji tezinin sınırlılıkları küreselleşme teması etrafında incelenme ve analiz edilme fırsatı bulur. Bu analiz için NicholasAbercrombie’nin “Popular CultureandIdeologicalEffects” [Popüler Kültür ve İdeolojik Etkiler] adlı makalesi ve hâkim ideoloji eleştirileri temel kaynak olarak kullanılacaktır.
Description
Keywords
İşletme, Kentsel Çalışmalar
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
1
WoS Q
Q3
Scopus Q
Source
Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Volume
6
Issue
2
Start Page
124
End Page
136