Ideological process of shopping malls within the framework of ‘glocalization’  

No Thumbnail Available

Date

2013

Authors

Akıncı, Güliz Muğan

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Kent yaşamının anlamının değişmesiyle birlikte şehirler tüketim olgusunun ana merkezleri haline gelirken, alışveriş merkezleri de modern şehirlerin önemli işaretlerinden biri haline geldi. Kentleşme sürecindeki küresel eğilimler alışveriş merkezlerini kent deneyiminin merkezi durumuna getirdi. Fiziksel özelliklerinin avantajlarını da kullanarak alışveriş merkezleri kent içerisinde stratejik noktalara konumlandırılıp tüketicilerin dikkatini çekerek, onları baştan çıkarmak üzere tasarlanmışlardır. Bu çalışmanın amacı, kapitalizmin yapısal değişikliklerine vurgu yaparak, alışveriş merkezleri sure geldiği varsayılan ideolojik süreci değerlendirmektir. Bunun yanı sıra, bu çalışma, alışveriş merkezlerinin küresel ve homojen yapısının nasıl fordizm sonrası kapitalist söylemi daha yerel, politik ve sosyal etkilerle bir araya getiren ‘glokalleşme’ sürecine doğru yol aldığını sorgular. Bu çerçevede, kapitalist toplumlardaki hakim ideoloji tezinin sınırlılıkları küreselleşme teması etrafında incelenme ve analiz edilme fırsatı bulur. Bu analiz için NicholasAbercrombie’nin “Popular CultureandIdeologicalEffects” [Popüler Kültür ve İdeolojik Etkiler] adlı makalesi ve hâkim ideoloji eleştirileri temel kaynak olarak kullanılacaktır.

Description

Keywords

İşletme, Kentsel Çalışmalar

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

1

WoS Q

Q3

Scopus Q

Source

Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

6

Issue

2

Start Page

124

End Page

136