DİJİTAL KÜLTÜR VE ÇEVRİMİÇİ SOSYAL AĞLARDA REKABETİN AKTÖRÜ \"DİJİTAL HABİTUS\"
No Thumbnail Available
Date
2016
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Dijital devrimin bir sonucu olarak internet, bireyleri, ilişkileri ve sosyal yaşamı sayısallaştırdığı gibi, mobil teknolojilerin birleşimiyle de hem kamusal, hem de özel alanlarda sıklıkla kullanılmaktadır. Günümüzde fenomen olan çevrimiçi sosyal medya ağları kültürel değişimde önemli bir rol oynamaktadır. Farklı kaynaklardan yararlanılan bu çalışmasının konusu, kültürün dijitalleşme süreci ile sosyal ağların temel aktörü olarak ele alınan dijital habitus kavramından oluşmaktadır. Çevrimiçi sosyal ağların yapısının incelendiği bir sonraki bölümlerde ağırlıklı olarak Bourdieu'nün \"alan\", \"habitus\" ve \"sermaye\" kavramları irdelenmiştir. Sosyal, simgesel, kültürel ve ekonomik sermaye türlerinin görünür olduğu ve yeni bir alan olarak yapılanan sosyal medya ağları, habitusa özgü bir kültürleşme süreciyle mercek altına alınmıştır. Kullanıcılarına sanal kimlik ve sanal statü edinmelerini sağlayan dijital habitus ve onunla ilişkili kavramların araştırılmasındaki gerekçe, çevrimiçi davranış biçimlerini tanımaya ve anlamaya yardımcı olmaktır. Ayrıca dijital kültüre içkin konuşlanan ve her bir sosyal ağ için ayrışan dijital habitusların, iletişim bilimiyle sosyal antropolojiyi birleştiren disiplinler arası bir yaklaşımla araştırılmasının sosyal bilimler alanına bir katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Description
Keywords
İletişim, Sosyoloji
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
16
WoS Q
Scopus Q
Source
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi
Volume
4
Issue
1
Start Page
82
End Page
103