Okulöncesi Dönemdeki Çocukların Sosyal Davranışları: Mizaç ve Duygu Düzenlemenin Rolü

No Thumbnail Available

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmada, mizaç özellikleri ve duygu düzenleme becerilerinin 4-6 yaş grubundaki çocukların sosyal davranışları üzerinde oynadığı rolün belirlenmesi amaçlanmıştır. Enlemesine kesitsel desende yürütülen araştırmaya 238 çocuğun (114 erkek ve 124 kız) anneleri ve anaokullarındaki sınıf öğretmenleri katılmıştır. Çocukların mizaç özelliklerinin belirlenmesi amacıyla anne bildirimine dayanan 'Çocuklar için Kısa Mizaç Ölçeği', duygu düzenleme becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla anne ve öğretmen bildirimine dayanan 'Çocukların Duygularını Değerlendirme Ölçeği' ve 'Okulöncesi Sosyal Davranış Ölçeği-Öğretmen Formu' kullanılmıştır. Sonuçlar, 4 yaşındaki çocukların, 5 ve 6 yaşındakilere göre daha az olumlu sosyal davranış sergilediklerini göstermiştir. Sosyal davranışların cinsiyete göre farklılık göstermediği bulunmuştur. Duygu düzenleme becerileri ile olumlu sosyal davranışlar ve saldırganlık arasındaki ilişkiler anlamlıdır. Tepkisel olan çocukların duygu düzenlemede daha az becerili oldukları ve daha az olumlu sosyal davranış sergiledikleri görülmüştür. Tepkisel çocukların, duygudüzenleme becerilerinin de düşük olmasının daha fazla açık saldırgan davranış sergilemeyle ilişkili olduğu belirlenmiştir.

Description

Keywords

Aile Çalışmaları, Davranış Bilimleri

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

19

WoS Q

Scopus Q

Q4

Source

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

31

Issue

1

Start Page

125

End Page

141