Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Öğretmenler Ne Düşünüyor, Ne Yapıyor?

No Thumbnail Available

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Okul öncesi eğitimde niteliğin belirleyici unsurlarından biri aile katılım çalışmalarının etkin birşekilde yürütülebilmesidir. Bu bağlamda aile katılım çalışmaları okul öncesi eğitimde büyük birönem taşımaktadır. Bu önem üzerinden mevcut araştırma okul öncesi eğitim kurumlarındauygulanan aile katılım çalışmalarına ilişkin öğretmen görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Buaraştırma, nitel araştırma desenlerinden olan fenomenoloji deseni kullanılarak yürütülmüştür.Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde kartopu örnekleme yöntemi kullanılmış ve devletve özel anaokullarında çalışan 19 kadın okul öncesi öğretmeni araştırmanın çalışma grubunuoluşturmuştur. Araştırmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmış veiçerik analizi kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda “aile katılımçalışmalarına ilişkin farkındalık”, “aile katılım çalışmalarını engelleyen faktörler” ve “aile katılımıçalışmalarına yönelik geliştirilen uygulamalar ve stratejiler” olmak üzere üç tema saptanmıştır.Sonuç olarak okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım çalışmalarına yönelik farkındalıklarınınolduğu, aile katılım çalışmaları ile çocuğun yüksek yararının gözetildiği ve çocuğun gelişimsel veakademik başarısı üzerinde etkisine yönelik inançlarının olduğu, bununla birlikte aile katılımçalışmalarını uygulamada engeller ile karşılaşıldığı ve buna yönelik uygulamalar ve stratejilergeliştirdikleri saptanmıştır.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Aile Çalışmaları

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

17

WoS Q

Scopus Q

Source

Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi

Volume

6

Issue

3

Start Page

229

End Page

245