Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Öğretmenler Ne Düşünüyor, Ne Yapıyor?
No Thumbnail Available
Date
2018
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Okul öncesi eğitimde niteliğin belirleyici unsurlarından biri aile katılım çalışmalarının etkin birşekilde yürütülebilmesidir. Bu bağlamda aile katılım çalışmaları okul öncesi eğitimde büyük birönem taşımaktadır. Bu önem üzerinden mevcut araştırma okul öncesi eğitim kurumlarındauygulanan aile katılım çalışmalarına ilişkin öğretmen görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Buaraştırma, nitel araştırma desenlerinden olan fenomenoloji deseni kullanılarak yürütülmüştür.Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde kartopu örnekleme yöntemi kullanılmış ve devletve özel anaokullarında çalışan 19 kadın okul öncesi öğretmeni araştırmanın çalışma grubunuoluşturmuştur. Araştırmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmış veiçerik analizi kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda “aile katılımçalışmalarına ilişkin farkındalık”, “aile katılım çalışmalarını engelleyen faktörler” ve “aile katılımıçalışmalarına yönelik geliştirilen uygulamalar ve stratejiler” olmak üzere üç tema saptanmıştır.Sonuç olarak okul öncesi öğretmenlerinin aile katılım çalışmalarına yönelik farkındalıklarınınolduğu, aile katılım çalışmaları ile çocuğun yüksek yararının gözetildiği ve çocuğun gelişimsel veakademik başarısı üzerinde etkisine yönelik inançlarının olduğu, bununla birlikte aile katılımçalışmalarını uygulamada engeller ile karşılaşıldığı ve buna yönelik uygulamalar ve stratejilergeliştirdikleri saptanmıştır.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Aile Çalışmaları
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
17
WoS Q
Scopus Q
Source
Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
Volume
6
Issue
3
Start Page
229
End Page
245