Sosyal Medya Karmasının Marka Değiştirme Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Risk Algısının Aracılık Etkisi

No Thumbnail Available

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı, sinyal, sosyal değişim, belirsizlik azaltma kuramları ve mevcut literatürü entegre ederek çeşitli sosyal medya karması kombinasyonlarının tüketicilerin marka değiştirme eğilimleri üzerindeki etkilerini incelemektir. Çalışmada, sosyal medya karmasını kombinasyonlarının tüketicilerin marka değiştirme eğilimleri üzerindeki etkileri risk algısının aracılık etkisi kapsamında ölçülmüştür. Deneysel bir desen kapsamında yürütülen çalışmada manipüle edilen deneysel durum üç seviyede oluşturulan sosyal medya karmasıdır (SoloMix, ComboMix and FullMix).Yapılan analizler sonucunda yüksek seviyede sosyal medya karması yoğunluğuna maruz kalan tüketicilerin, yeni marka satın almaya yönelik oluşan risk algısı seviyelerinde azalma oluşması suretiyle, marka değiştirme eğilimlerinde artış gerçekleştiği tespit edilmiştir. Bu çalışma, Edinilen Medya’nın, marka tarafından oluşturulan medyalara kıyasla, tüketici marka değiştirme eğilimlerini tetikleyen etki üzerindeki marjinal katkısının ölçülmesini ve bu ilişki içerisinde risk algısının rolünün anlaşılmasını sağlayarak, mevcut literatüre katkı sağlamaktadır.

Description

Keywords

İletişim, İşletme

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

0

WoS Q

Scopus Q

Source

Journal of Yasar University

Volume

14

Issue

53

Start Page

74

End Page

86