KITLIK SONRASI DÖNEMDE NE OLACAK? KITLIK PROMOSYONLARININ GİZLİ ETKİLERİ
No Thumbnail Available
Date
2020
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışma, kıtlık promosyonlarının markaya karşı tutum ve satın alma niyeti üzerindeki gizli etkisini ölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın deneysel tasarımında kıtlık promosyonundan yararlanabilme başarısı manipüle edilen faktör olarak yer almaktadır. Bulgular, kıtlık promosyonlarının pozitif etkilerini teyit etmektedir. Diğer taraftan, eğer tüketiciler kısıtlı sayıda ürün sunulması sebebiyle bu promosyondan yararlanamazlar iseler, markaya karşı tutumları ve satın alma niyetleri negatif etkilenmektedir. Birden fazla kez deneyip, yine başarısız olduklarında ise söz konusu negatif reaksiyonun etkisi artarak devam etmektedir. Bulgular ışığında, uygulamaya yönelik öneriler sunulmuştur.
Description
Keywords
İşletme, İktisat, Psikoloji
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
0
WoS Q
Scopus Q
Source
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
Volume
13
Issue
1
Start Page
49
End Page
74