Çevrimiçi müzik dinleme hizmetlerinin ortaya çıkışı ve Türk halk müziği prodüksiyonuna etkisi

No Thumbnail Available

Date

2021

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Çalışmamızda, günümüz müzik tüketim mecralarının fiziksel format döneminden bugünkü popüler hâline dönüşümü ele alınmış ve Türk halk müziği prodüksiyonları yönünden etkileri incelenmiştir. Gerek teknoloji gelişimleri gerek endüstriyel problemler, sosyolojik açıdan insanların dinleme davranışlarını değiştirmiş ve bu davranışlar ihtiyaçlarla birleşerek endüstrinin yeni bir alana taşınmasını sağlamıştır. Şüphesiz bu değişim müzik üreticilerinin üretimden okunabilen davranışlarını da etkilemiştir. Hem yazılı kaynakları taradığımız hem de dünya çapında bilinirliği olan kurumların istatistik verilerine başvurduğumuz çalışmamızda kişisel görüşmeler de yaparak araştırmamızı derinleştirdik. Çalışmamızda 2003-2007 yılları arasından seçtiğimiz 3 farklı prodüksiyon ile 2017-2019 yılları arasından seçtiğimiz 3 farklı prodüksiyonu toplam müzik süresi uzunlukları, vokal giriş süreleri, enstrümantasyon, kompozisyon, mix ve mastering yönleriyle inceledik. Çalışmamızda ortalama vokal giriş sürelerinin CD formatı dönemine kıyasla kısaldığı sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte miks ve toplam eser sürelerinde önemli bir değişiklik görülmezken, mastering değerleri yönünden gürlükte ancak özellikle dinamik hacimde azalma gözlemlenmektedir. Son bölümde tüm bu anlatılanlar ve örneklemler, gelecekte üretilebilecek yeni fikirlere kılavuz olacak nitelikte değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.
In our study, the transformation of today's music consumption media from the physical format period to its current popular form has been discussed and its effects on Turkish folk music productions have been examined. Both technological developments and industrial problems have changed people's listening behaviors sociologically, and these behaviors combined with the needs have enabled the industry to move to a new area. Undoubtedly, this change has also affected the behavior of music producers that can be read from production. We deepened our research by conducting personal interviews in our study, by scanning both written sources and applied to the statistical data of institutions that are known worldwide. In our study, we examined 3 different productions we selected between 2003-2007 and 3 different productions we selected between 2017-2019 in terms of total music time lengths, vocal entry times, instrument and composition, mix and mastering aspects. In our study, it was concluded that the average vocal start times were shortened compared to the CD format period. However, while there is no significant change in mixing and total track times, there is a decrease in loudness but especially in dynamic volume in terms of mastering values. In the last section, all these explanations and samples were evaluated and interpreted as a guide for new ideas that can be produced in the future.

Description

Keywords

Müzik, Halk müziği, Müzik, Music, Müzik dinleme, Folk music, Music, Müzik teknolojisi, Music listening, Prodüksiyon, Music technology, Production, Türk halk müziği, Turkish folk music

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

87