Öğretmen Adaylarının Test Yönergesinde Aradıkları Bilgilerin Sıralama Yargıları Yöntemi ile Ölçeklenmesi
No Thumbnail Available
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bu araştırmada, eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının testyönergesindeki bilgilerden hangisini daha önemli gördüklerinin sıralama yargıları yöntemi ileölçeklenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde yürütülmüştür. Ölçeklendirmesürecinde araştırmacılarca geliştirilen Test Yönergesi Bilgilerini Değerlendirme Formukullanılmıştır. Test yönergesinde sınav süresinin belirtilmesi ve sorulara uygun olarakayarlanması, öğrencilerin yanıtlama davranışlarını etkilemektedir. Bu çalışma, bir devletüniversitesinin farklı bölümlerinde [Sınıf Öğretmenliği (SÖ), Sosyal Bilgiler Öğretmenliği(SBÖ), Fen ve Teknoloji Öğretmenliği (FTÖ), Türkçe Öğretmenliği (TÖ)] eğitim gören üçüncüve dördüncü sınıf düzeyindeki 252 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Öğretmen adayları testyönergesinde bulunan bilgileri önem sırasına göre en çoktan en aza doğru sıraladıklarında,sınav süresi hakkındaki bilginin ilk sırada yer aldığı görülmektedir. Bu bilgiyi puanlama, şansbaşarısına yönelik önlem alınıp alınmayacağı, soru sayısı ile ilgili bilgiler izlemektedir.Cinsiyete göre öğrencilerin test yönergelerinde bulunan bilgilerden en önemli gördükleribilgilerin sıralaması incelendiğinde kadın ve erkek öğrenciler için de puanlama, sınav süresi,şans başarısına yönelik önlem alınıp alınmayacağı bilgileri daha çok önemsediklerigörülmektedir. Sınıf düzeyine göre bilgilerin sıralaması incelendiğinde üçüncü ve dördüncüsınıf öğrencileri için de puanlama, sınav süresi, şans başarısına yönelik önlem alınıpalınmayacağı bilgilerinin ilk sıralarda yer aldığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak,eğitimciler için test yönergelerinin hazırlanması ile ilgili seminerler düzenlenebilir, sınavlarınnasıl hazırlanacağı konusundaki eksikleri giderilebilir ve sorunları çözülebilir.
Description
Keywords
Turkish CoHE Thesis Center URL
Citation
1
WoS Q
N/A
Scopus Q
N/A
Source
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Volume
52
Issue
2
Start Page
357
End Page
373