Nostaljiye Genç Bakış: Nostalji İçerikli Reklamların Postmodern Bireyler Üzerindeki Etkisi

No Thumbnail Available

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Her alanda rekabetin yoğunlaşması ve tüketici beklentilerinin her geçen gün artması firmaların markalaşma stratejilerinde sürekli yeni arayışlara başvurmasını gerektirmektedir. Markalar tüketicilerinin dikkatini çekecek, onların hem düşüncelerine, hem duygularına hitap edecek yeni unsurlar ararken nostalji ve retro kavramının önemli fırsatlar sunduğu görülmektedir. Reklamlarda nostalji temasının kullanımının giderek artması etkinlik konusunda araştırmaların gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu araştırmanın amacı özellikle postmodern bireyler olarak tanımlanan 1980-1985 arası doğumlu kohort örrneklem grubunun nostalji eğilimlerini belirlemek ve reklamlarda kullanılan nostalji temasına yaklaşımlarını analiz etmektir. Anket yöntemiyle toplanan veriler analiz edildiğinde katılımcıların nostalji eğilimleri tespit edilmiş özellikle kişisel ve kişilerarası nostaljinin öne çıktığı görülmüştür. Ayrıca nostalji içeren reklamların katılımcıları satın alma gibi davranışa yöneltmeden ziyade duyguları tetiklediği saptanmıştır.

Description

Keywords

İşletme

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

4

WoS Q

Scopus Q

Source

İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi

Volume

7

Issue

3

Start Page

137

End Page

154