Marka tescil sürecinde yaşanan sorunlar üzerine bir araştırma, 35. sınıf örneği

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesi, ticari faaliyetlerin seyrini değiştirmiş; internet satışlarının ve online alışverişlerin de etkisi ile markaların küreselleşmesi ve aynı oranda uluslararası pazarda faaliyetlerini sergilemesi, birden fazla alanda kullanılması nedeni ile marka tescili oldukça önemli hale gelmiştir. Küreselleşmenin çok hızlı arttığı günümüz ekonomisinde, tüketicilerin algı ve dikkatini kendi ürünlerine çekebilen işletmeler başarılı olabilmektedir. Firmaların markaları ile yaratmış oldukları bu fark, pazarda rekabet edebilmelerini artırmakta ve diğer rakiplerine kıyasla ekonomideki ömürlerini uzatabilmektedirler. Gün geçtikçe ortaya çıkan yeni iş kolları, yeni faaliyetler ve yeni oluşan düzen için marka, son derece önem arz etmektedir. Oluşturulan marka tescil sistemleri ve bu sistemler içinde yer alan karar mekanizmaları ise firma ve kişilerin ticari hayatında ürün ve hizmetlerini sunması aşamasında hak kayıplarının yaşanmaması adına bu değişime ayak uydurmak zorundadırlar. Bu gelişim ve değişim yeni faaliyet kolları ve yeni oluşumların yanı sıra beraberinde başka sorunları da getirmektedir. Bu sorunların ise ciddi zarar ve kayıplara sebebiyet vermemesi için fikri sınai mülkiyet kanunu yeni gelişmeleri sürekli takip etmeli ve önlemlerini öncesinde hazır bulundurmalıdır. Karar mekanizmalarının daha ileriye dönük görüşlerinin olması ve değişime açık olmaları bu süreci yüzde yüz önleyemesede daha az hasar ile geçirilmesini sağlayacaktır. Önemli olan çağın değişen koşullarına uyum sağlayarak bu sorunları ortadan kaldırmak ve var olan sistemleri yeni koşullara entegre edebilmektir.Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesi, ticari faaliyetlerin seyrini değiştirmiş; internet satışlarının ve online alışverişlerin de etkisi ile markaların küreselleşmesi ve aynı oranda uluslararası pazarda faaliyetlerini sergilemesi, birden fazla alanda kullanılması nedeni ile marka tescili oldukça önemli hale gelmiştir. Küreselleşmenin çok hızlı arttığı günümüz ekonomisinde, tüketicilerin algı ve dikkatini kendi ürünlerine çekebilen işletmeler başarılı olabilmektedir. Firmaların markaları ile yaratmış oldukları bu fark, pazarda rekabet edebilmelerini artırmakta ve diğer rakiplerine kıyasla ekonomideki ömürlerini uzatabilmektedirler. Gün geçtikçe ortaya çıkan yeni iş kolları, yeni faaliyetler ve yeni oluşan düzen için marka, son derece önem arz etmektedir. Oluşturulan marka tescil sistemleri ve bu sistemler içinde yer alan karar mekanizmaları ise firma ve kişilerin ticari hayatında ürün ve hizmetlerini sunması aşamasında hak kayıplarının yaşanmaması adına bu değişime ayak uydurmak zorundadırlar. Bu gelişim ve değişim yeni faaliyet kolları ve yeni oluşumların yanı sıra beraberinde başka sorunları da getirmektedir. Bu sorunların ise ciddi zarar ve kayıplara sebebiyet vermemesi için fikri sınai mülkiyet kanunu yeni gelişmeleri sürekli takip etmeli ve önlemlerini öncesinde hazır bulundurmalıdır. Karar mekanizmalarının daha ileriye dönük görüşlerinin olması ve değişime açık olmaları bu süreci yüzde yüz önleyemesede daha az hasar ile geçirilmesini sağlayacaktır. Önemli olan çağın değişen koşullarına uyum sağlayarak bu sorunları ortadan kaldırmak ve var olan sistemleri yeni koşullara entegre edebilmektir.
Today, the rapid development of technology has changed the course of commercial activities; Trademark registration has become very important due to the globalization of brands with the effect of internet sales and online shopping, their activities in the international market at the same rate, and their use in more than one area. In today's economy where globalization is increasing very rapidly, businesses that can attract the perception and attention of consumers to their own products can be successful. This difference created by the companies with their brands increases their competitiveness in the market and they can extend their life in the economy compared to their other competitors. The brand is extremely important for new business lines, new activities and new order emerging day by day. The created brand registration systems and the decision mechanisms within these systems have to keep up with this change in order not to experience any loss of rights in the process of offering their products and services in the commercial life of companies and individuals. This development and change bring with it new activities and new formations, as well as other problems. In order for these problems not to cause serious damage and losses, the intellectual property law should constantly follow new developments and keep the measures ready beforehand. The fact that the decision mechanisms have more forward-looking views and are open to change will ensure that this process is passed with less damage, even if it cannot be prevented one hundred percent. The important thing is to adapt to the changing conditions of the age, to eliminate these problems and to integrate existing systems into new conditions.

Description

Keywords

Ekonomi, Economics

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

95