Videoya Dayalı Çevrimiçi Eğitimin Hemşirelerin Basınç Yarası Bilgi Düzeyine Etkisi: Yarı Deneysel Bir Çalışma

No Thumbnail Available

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Abstract

Amaç: Basınç yarası; hastaları, ailelerini ve sağlık sistemlerini etki- leyen önemli bir sorundur. Bu sorunun önlenmesinde ve etkin tedavisinde hemşirelerin bilgili olmas ı oldukça önemlidir. Bu çal ışmanın amacı, dijital eğitimin hemşirelerin basınç yarası bilgi seviyesini artırmadaki etkisini belir- lemektir. Gereç ve Yöntemler: Yarı deneysel araştırma tasarımında olan bu çalışma tek gruplu ve ön test-son test desende yürütüldü. Çalışma 01.10.2021- 31.12.2021 tarihleri arasında bir üniversite hastanesinin yoğun bakımında ça- lışan 70 hem şire ile yap ıldı. Ara ştırmada kat ılımcıların sosyodemografik özellikleri ile ilgili 17 soru ve ifadeden oluşan Veri Toplama Formu, araştır- macı tarafından literatüre dayanarak hazırlanan 18 sorudan oluşan Bilgi Dü- zeyi Ölçme Formu ve 22 ifadeden olu şan Bakım Uygulamalarını Belirleme Formu kullanıldı. Çalışma, basınç yarasıyla ilgili bilgi ve bakım uygulamala- rını içeren video eğitimi verilerek yapıldı. Veriler çevrimiçi ortamda ve eği- timden önce ve sonra olmak üzere iki a şamada toplandı. Veriler SPSS 24.0 programı ile analiz edildi. Tüm analizlerde p<0,05 değeri anlamlı kabul edildi. Bulgular: Hemşirelerin eğitim öncesi bilgi düzeylerinin eğitim sonrası bilgi düzeylerinden daha düşük olduğu ve verilen dijital e ğitim ile bilgi düzeyle- rinde anlamlı derecede artış olduğu, hemşirelerin yaş, cinsiyet, e ğitim, ça- lışma süresi ve yoğun bakımda çalışma süresinin bu çalışmada bilgi düzeyi ile ilişkisinin bulunmadığı saptandı. Sonuç: Bu çalışmadan elde edilen sonuç- lara göre dijital eğitim hemşirelerin basınç yarası bilgi düzeyini artırmak için kullanılabilecek etkili bir eğitim yöntemidir.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi

Volume

16

Issue

4

Start Page

987

End Page

994