Özdemir, ErkanŞen, Ayşe2024-05-272024-05-272015https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WBc656i315e2eV6-EZV1oiGkM1Cvni8HEXbVSszQB26acknOHKZdJSRrW5eJ9Piehttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3429Renkler, insanoğlunun çoğu zaman farkında olmadan hayatına eşlik ettiği, yaşamının her alanında ve her safhasında önemli bir yere sahip olduğu bir görsel iletişim unsurudur. Bir sembol niteliği taşıyan bu kavram, duyguları ve hissiyatları harekete geçirir, yarattığı çağrışımlarla insanların ruh hali üzerinde güçlü etkiler uyandırır. Her rengin, bireylerin hayatında karşılık bulduğu bir anlamı ve iletmek istediği bir mesajı vardır. Pazarlama dünyasında tüketici alışkanlıklarının oluşmasında söz sahibi olan renkler, dikkat çekme ve farkındalık oluşturmada vazgeçilmezdir. Yeni bir ürünün alınmasına yönelik olarak kararlar verilirken, öne çıkan en etkin ve baskın unsur renktir. Bu açıdan, algıyı arttırmada kullanılan renkler, tüketicilerin satın alma eylemlerini yönlendirir ve karar alma sürecini destekler. Bu çalışmada, bir iletişim aracı olan renklerin her birinin farklı anlamlar ifade ettiği, bir algı ve duygu yarattığı gerçeğinden yola çıkılarak, pazarlama uygulamalarının her alanında bu unsurun üstlendiği rolün yorumlanması amaçlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Renk, duygu, renklerin etkileri, pazarlama uygulamalarıColors are a visual communication elements that accompanied most of the time without being aware of the life of mankind, in all areas of life and have an important place in each phase. This consept which carries a symbol of quality, stimulate emotions and feelings, aroues powerful effects on people's mood with associatio created. Each color has a meaning in the lives of individuals and a massage that wants to convey. Colors which have a word in the development of costumer habits in the marketing world, are indispensable in attracting attention and creating awareness. In order to take decisions to buy a new product, color, is the most effective and dominant element. In this respect, colors which are used to increase the perception, directs the actions of consumers and supports the buying decision. In this study it is aimed to comment the role of the color as a communication tool, thinking that it creates a perception and feeling, and each one expresses different meanings in all areas of marketing practices. Key Words: Color, emotion, the effects of color, marketing practices.trİşletmeDuyguMüşteri algısıPazarlamaBusiness AdministrationPazarlama sistemiEmotionCustomer perceptionPazarlama stratejileriMarketingMarketing systemRenklerMarketing strategiesRenklerColorsColorsSatınalma davranışıPurchasing behaviorPazarlamada renk unsuru ve bir araştırmaThe color element in marketing and a researchingMaster Thesis212https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WBc656i315e2eV6-EZV1oiGkM1Cvni8HEXbVSszQB26acknOHKZdJSRrW5eJ9Pie