Gürler, İbrahimNarin, Gökçen2024-05-272024-05-272015https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80O-3R-FqPrek082nceivud7Y-zIz-09U4w5o6s4LmamEhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3193Bu araştırma resmi ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler arasındaki çatışma alanları ve bu çatışma alanlarında ne derece uzlaşma olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma İzmir ili merkezi ortaöğretim okullarında çalışan tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 86 öğretmen ve35 yönetici olmak üzere toplam 121 kişi ile görüşülmüştür. Bunun için gerekli olan veriler, Yiğit'in (1996) geliştirdiği ölçek kullanılarak hazırlanmış ve SPSS programında çözümlenmiştir. Öğretmen ve yöneticilerin çatışma ve uzlaşma alanlarını belirlemek için her bir ifadeye ilişkin yüzde frekans aritmetik ortalama sapma kullanılmıştır. Alınan yanıtlarla yöneticiler ve öğretmenlerin arasında ifade farklılığı olup olmadığını belirlemek için bağımsız örneklemeler için t testi (Independent Samples T Testi)ile analiz edilmiştir. Genel olarak ortaöğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin çatışma düzeylerinin =308 ile Az, çatışma yaratan konulardaki uzlaşama durumlarının ise = 4,03 ile orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Çatışma, Örgütsel Çatışma, Öğretmen, Okul YöneticisiThe present study has aimed to determine conflict fields between teachers and administrators on duty at offical high schools. Data have been collected from 121 people at total, including randomly selected 86 teachers and 35 administrators on duty at high schools in İzmir city center.The data for the present study have been collected by means of the measure developed by Yiğit (1996) and analyzed by SPSS program. For determining the levels of conflict and compromise between teachers and administrators; per-cent,frequency,mean and standard deviation have been used for each statement.An independent samples t test has been used for analyzing and determining whether or not there is a difference between the answers of teachers and administrators. Generally,it has been determined that teachers and administrators on duty at high schools have ''little''conflict level ( X = 308), and they have'' medium''compromise level ( X = 4,03) in conflicting issues. Key words: Conflict, Organizational Conflict, Teacher, School Administrator.trEğitim ve ÖğretimEğitim yönetimiOkul yöneticileriOrtaöğretim okullarıEducation and TrainingEducational administrationYöneticilerSchool administratorsSecondary education schoolsÇatışmaManagersÖrgütsel çatışmaConflictOrganizational conflictÖğretmenlerTeachersOrtaöğretim okullarında yöneticilerle öğretmenler arasındaki örgütsel çatışma ve uzlaşma alanları: İzmir ili Karşıyaka örneğiIn secondary schools with manager organizational conflict areas and reconciliation between teachers province Karşıyaka sampleMaster Thesis105https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sY7m19PfcL6F1NUw-cr80O-3R-FqPrek082nceivud7Y-zIz-09U4w5o6s4LmamE