Yarar, OnurEraslan, NuranAğız ve Diş Sağlığı / Mouth and Dental Health2024-05-272024-05-272014https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3OmYFIdEULTTCa1cH8OesqJEAhntg6fF7MwFRkLqUAEHhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3082Sağlıkta Dönüşüm Programı'nın ana hedeflerinden biri sağlık hizmetlerinde, sürekli iyileştirme ve geliştirme felsefesinin benimsenmesi olmuştur. Globalleşme, teknolojik gelişmeler ve iletişim kanallarının gelişmesiyle; toplumun farklılaşan beklentilerine cevap verebilmek ve değişimi yakalamak için, kalite yönetim sistemleri hastanelerimizin vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. Bu araştırmada; Kalite Yönetim Sisteminde, Sürekli İyileştirmenin, İKY Üzerine Etkilerinin ortaya çıkarılması amaçlandı. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilindeki 2 Kamu ve 2 Özel Hastanede görev yapan, 1.600 sağlık sektörü çalışanı oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise; tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen, 360 sağlık sektörü çalışanı oluşturmaktadır. Araştırmada, objektif örnekleme yöntemi olarak, randomize yöntem kullanılmış ve anket yöntemiyle veriler toplanmıştır. Araştırmada beşli Likert türü ölçek ve Evet- Hayırdan oluşan iki seçenekli ölçek kullanılmıştır. Ölçek güvenirliğinin test edilmesinde, Cronbach's Alpha katsayısından yararlanılmış ve 25 kişiden oluşan araştırmanın pilot çalışmasında, Cronbach's Alpha değeri 0,895 olarak tespit edilmiştir. Bu sonuç, ölçeğin güvenilir bir ölçek olduğunu ortaya koymaktadır. Araştırmada sürekli iyileştirmenin; İKY alt boyutlarından, iş tanımı-görev-yetki-sorumluluk, oryantasyon, eğitim, iş rotasyonu, kariyer gelişimi, performans değerlendirme ve ödüllendirmeyi, etkilediği ve güçlü ilişkilerinin olduğu, sürekli iyileştirmenin; iş sağlığı ve güvenliği üzerinde az etkili olduğu belirlendi. Araştırma sonucunda ise; kalite yönetim sisteminde, sürekli iyileştirmenin insan kaynakları yönetimi uygulamaları üzerinde orta düzeyde pozitif etkili olduğu tespit edildi. Hastanelerin yoğun rekabet ortamında başarılı olabilmesi için, birtakım sistemler yoluyla geliştirilmesi zorunlu hale gelmiştir. Süreçlerini iyileştiren, insana yatırımı sürdüren ve çalışanlarını dinamik tutan sağlık kurumları; rakipleri arasından kolayca sıyrılarak, geleceğin modern hastanelerinin daha verimli hale gelmelerine katkıda bulunacaktır. Anahtar Kelimeler: Hastane, Sürekli İyileştirme, Kalite Yönetim Sistemi ve İnsan Kaynakları YönetimiOne of the main objectives of The Health Transformation Program is an adoption of the philosophy of the Continuous Improvement and Development. With the de-velopments of globalization, technology and communication channels, our future hospi-tal quality management systems have become an indispensable element to be able to respond to the expectations of the differentiating society and to capture the renovation. The aim of this study is to shed a light on the effecs of Quality Management System, and Continuous Improvement on the HRM. The population of the study con-sists of two public and two private hospitals in Istanbul, which employ 1.600 health sector employees. The sample of the study is consisted of 360 health sector employees determined by the stratified sampling method. As the sampling of the study randomi-zed methods have been used, and the data has been collected through the questionnaire method. In the study, A Likert-Type and Yes-No Scales were used. To test the reliabi-lity of the scale, Cronbach's Alpha coefficients are used and then, Cronbach's Alpha value is determined to be 0.895 in the pilot study which consist of 25 people. This result reveals that the scales are reliable. In the study; it is found that the continuous improvement of the subdimensions of the HRM; that job description-task-authority-responsibility, orientation, training, job rotation, career development, performance evaluation and rewarding are highly related to each other but, the continuous improvement effects on occupational health and safety are determined to be less effective. In conclusion, it is found that Continuous Improvement has a positive influence on HRM in Quality Management System at a medium level. In order to be successful, hospitals needs to renovate their HRM functions conti-nually in such a competitive environment. Health organizations, which improve proces-ses, invest on human and manage their employees in a dynamic setting will be the most successful among their counterparts. Key Words: Hospital, Continuous Improvement, Quality Management System, Human Resource ManagementtrSağlık Kurumları YönetimiHastane yönetimiHastanelerHastaneler-devletHealth Care ManagementHastaneler-özelHospital administrationKaizenHospitalsHospitals-publicKalite yönetimiHospitals-privateKaizenSağlık personeliQuality managementİnsan kaynakları yönetimiHealth personnelHuman resources managementİstanbulIstanbulİstanbul ilindeki kamu ve özel hastanelerde kalite yönetim sisteminde sürekli iyileştirme (kaizen)'nin, insan kaynakları yönetimi üzerine etkileriThe effects of continuous improvement (kaizen) on hrm in quality management system in the public and pri̇vate hospitals in İstanbulMaster Thesis202https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3OmYFIdEULTTCa1cH8OesqJEAhntg6fF7MwFRkLqUAEH