Sözer, Edin Güçlüİşletme / Business Administration2024-11-152024-11-15201901301-370X[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-113]https://hdl.handle.net/20.500.14517/7328Bu çalışma psikolojik fiyatlama taktiklerinden bir tanesi olan tek sayı ile biten fiyatlama yönteminin perakende sektörü bağlamında tüketicilerin marka imajı algıları ve markaya olan güvenleri üzerindeki etkisini ölçmeyi hedeflemektedir. Çalışma kapsamında özellikle, fiyat farkındalığı olan ve olmayan tüketicilerin 9 rakamı ile biten fiyatlara maruz kaldıklarında oluşan marka imajı algıları ve markaya duydukları güven seviyeleri arasındaki fark analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçları fiyat farkındalığının marka imajı algıları ve markaya olan güven seviyesi üzerinde etkili olduğunu teyit etmektedir. Fiyat farkındalığı olmayan tüketicilere göre yüksek fiyat farkındalığı olanlar hem marka imajı hem de markaya olan güven açısından daha negatif algılara sahip olmaktadır. Fiyat farkındalığının markaya olan güven üzerindeki doğrudan ve güçlü bir şekilde olumsuz olan etkisi, marka imajının markaya olan güven üzerindeki olumlu etkisi nedeniyle bir miktar stabilize olmaktadır. Çalışmanın bulguları ışığında, uygulamaya yönelik öneriler sunulmuştur.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessİşletmeİktisatİşletme FinansPsikolojiPSİKOLOJİK FİYATLAMANIN YAN ETKİLERİ: MARKA GÜVENİ NASIL ETKİLENİR?Article233718733