Yeşilkaya, BurcuYutay, Filiz2024-11-152024-11-15202111301-14213023-6754[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-61]https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/445207/bir-universite-hastanesinin-kliniklerinde-yatan-hastalarin-toplu-beslenme-hizmetlerinden-beklentileri-ve-memnuniyet-durumlarinin-degerlendirilmesihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7417Amaç: Bu çalışmanın amacı, İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp FakültesiHastanesi Genel Cerrahi ve Ortopedi ve Travmatoloji kliniklerinde,3 gün ve üzeri sürede yatan, 150 hastanın toplu beslenmehizmetlerinden (TBH) memnuniyet durumlarını saptamaktır.Yöntem: Çalışma, kesitsel tipte olup, Ocak 2016-Mart 2016 tarihleriarasında yapılmıştır. Veriler, demografik bilgiler ve TBH memnuniyetdurumunu araştıran 31 soruluk bir anketle toplanmıştır. Verilerinkarşılaştırılmasında Ki-kare testi kullanılmış, diğer veriler sayı(n) ve yüzde (%) olarak verilmiştir.Bulgular: Katılımcıların %44,6’sı kadın, %55,4’ü erkektir. Kişilerinyaş ortalaması 52,88±14,35’tir. Katılımcıların, kaldıkları kliniğegöre toplu beslenme hizmetlerinden beklentileri ve memnuniyetdurumları incelendiğinde; klinik ile kahvaltıda sunulan besinlerinporsiyon miktarı ve yemeklerin zamanında servis edilmesi arasındaistatistiki olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,05).Sonuç: Hastaneler, hizmet kalitesini ve hasta memnuniyetini artırmakiçin hastaların geri dönüşlerini mutlaka değerlendirmeli, hertaburcu olan hastaya beslenme hizmetleriyle ilgili geri bildirim formuuygulanarak beklenti ve memnuniyet durumlarının değerlendirilmelive bu doğrultuda iyileştirmeler yapmayı hedeflemelidir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeslenme ve DiyetetikHemşirelikBir Üniversite Hastanesinin Kliniklerinde Yatan Hastaların Toplu Beslenme Hizmetlerinden Beklentileri ve Memnuniyet Durumlarının DeğerlendirilmesiArticle312116124445207