Yazıcı, ÖzlemKılınç, Işık Yıldız2025-12-152025-12-152025https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=V-oEQd0LkkqRGCXNzJWCTSuDts8nsMYvUixObfUwOBgLY6brFDHFHLc_k6GkiEgphttps://hdl.handle.net/20.500.14517/8681Hemşirelerde sosyal medya kullanımı ile iş motivasyonu ilişkisinin incelenmesi amacıyla yapılan bu araştırma kesitsel tanımlayıcı tiptedir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul'da bulunan bir kamu hastanesinde görev yapan toplam 182 hemşire oluşturdu. Veriler; etik kurul onayı ve kurum izni alınıp; gönüllü onam formu doldurulduktan sonra 'Kişisel Bilgi Formu', 'İş Yerinde Sosyal Medya Kullanım Ölçeği-İSMKÖ' ve 'Minnesota İş Tatmin Ölçeği-MİTÖ' kullanılarak yüz yüze anket yöntemi ile Şubat-Nisan 2024 tarihleri arasında toplandı. Araştırmaya katılan hemşirelerin yaş ortalaması 28,8±4,36 olup, ortalama mesleki deneyim süresi 5,24±4,3 yıldır. Hemşirelerin tamamı sosyal medya kullanmakta ve %96,7'si en sık Instagram'ı tercih etmektedir. Sosyal medya kullanım amaçlarının genelde 'gündemi takip etme', 'iletişim kurma' ve 'eğlence' olduğu tespit edildi. Günlük internet kullanım süresinin ortalama 4,33±2,85 saatken, günlük sosyal medya kullanım süresinin ortalama 3,14±2,49 saat olduğu saptandı. Araştırma bulgularında, mesleğini isteyerek seçen ve bulunduğu birimi gönüllü olarak tercih eden hemşirelerin iş motivasyonlarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu, sosyal medya kullanım süresi ile ilişki/bağ kurucu sosyal medya kullanım alt boyutu arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlendi. MİTÖ İçsel ve Dışsal doyum puanları ile İSMKÖ ilişki/bağ kurucu alt boyut puanları arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulundu. Sosyal medya kullanımı; dayanışma, sosyalleşme ve iletişim ihtiyaçlarını karşılayarak hemşirelerin iş motivasyonunu olumlu yönde etkilemektedir. Özellikle günlük bilgilendirmelerin yapılabileceği ve mesleki gelişime katkı sağlayacak uygulamaların geliştirilip kullanımının sağlanması önerilir.This cross-sectional, descriptive study aimed to examine the relationship between social media use and work motivation among nurses. The study sample consisted of 182 nurses working at a public hospital in Istanbul. Data were collected between February and April 2024, after obtaining ethics committee approval and institutional permission, and after completing a voluntary consent form, using a Personal Information Form, the Social Media Use in the Workplace Scale (SMUWS), and the Minnesota Job Satisfaction Questionnaire (MSQ) The average age of the participating nurses was 28.8±4.36 years, and their average professional experience was 5.24±4.3 years. All nurses used social media, and 96.7% preferred Instagram most frequently. The primary purposes of social media use were found to be 'following the news', 'communicating', and 'entertainment'. The average daily internet use time was 4.33±2.85 hours, while the average daily social media use time was 3.14±2.49 hours. The research findings indicated that nurses who voluntarily chose their profession and their unit had significantly higher work motivation, and a significant positive correlation existed between social media use time and the relationship/bonding social media use subscale. A significant correlation was found between the MSQ Internal and External Satisfaction scores and the relationship/bonding subscale scores of the SMUWS. Social media use positively impacts nurses' work motivation by meeting their needs for solidarity, socialization, and communication. It is particularly recommended that applications that provide daily information and contribute to professional development be developed and utilized.trHemşirelikHastane HemşireleriNursingNursing Staff-HospitalHemşirelerde Sosyal Medya Kullanımı ile İş Motivasyonu İlişkisinin İncelenmesiExamination of the Relationship Between Social Media Use and Work Motivation Among NursesMaster Thesis116976835