Bolelli, MuratAteş, Fırat2024-08-072024-08-072022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf9R-rrIvfMSXGYZUHO0EYSaEfJ_r-QJqtexPmU6BKGRVhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5508Geçmişten günümüze kadar var olan işletmelerin varlıklarını sürdürebilmesi, kurumların amaçları doğrultusunda yaptıkları planların hedeflerine ulaşılabilirliği konusunda önemli faktörü olan insanın aktif ve verimli olarak iş görebilmesi için yetkinlik sahibi liderlere olan gereksinim artmıştır. Liderin kurum hedeflerine iyi bir şekilde ulaşabilmesi için elindeki güç kaynaklarını çok iyi tanıması, hangi şartlarda kullanacağını bilmesi ve çalışanların bu durumlara karşı tepkilerini önceden kestirebilmesi gerekmektedir. İşletmelerin içindeki dinamiğe yönelik olarak değerlendirmeler yapamayan liderler, hedeflerine ulaşamayacakları gibi işletme içerisindeki önemli unsur olarak kabul edilen insan faktörüne dayalı olumsuzluklarından bilgisi bulunmayacaktır. Bu çalışmada da Dönüşümcü liderliğin iş tatmini üzerindeki etkisi ve güç ile arasındaki bağ incelenmiştir. Birçok güç kaynağına sahip kurumların liderlerinin özelliklerini ve bu özelliklerin ne gibi etkilerinin olduğuna değinilmiştir. Çalışmanın ilk bölümü giriş bölümü olarak başlamış ve çalışmanın diğer bölümlerinde güç kaynakları ve yaklaşımları, liderlik kavramı ve özellikleri, iş tatmini ve içeriği, son olarak da tüm bu bileşenlerin analizi ve yorumlarına yer verilmiştir.The need for competent leaders has increased in order to sustain the existence of the institutions that existed from the past to the present, to achieve the goals of their plans in line with the objectives of the institutions, and to enable people, the most important factor of the institutions, to work in the active and productive way. In order for the leader to reach the institutional goals in the best way, he needs to know his power resources very well, to know under which conditions he will use it, and to predict the workers' reactions to these situations. Leaders who cannot make accurate evaluations to the dynamics within the organization will not be able to reach their goals, and will also be a harbinger of the negativities based on the human factor, which is accepted as the important factor within the organization.Managers who want the loyalty relationship within the institutions to be at a high level should pay attention to use their expertise and identity power while managing the institution. And he should apply the types of leadership appropriate to this situation. Because managers who always show exemplary actions and who have special knowledge, skills and experience are preferred by subordinates.In this study, the relationship between job satisfaction and power sources and the relation between transformational leadership is examined. The characteristics of the leaders of institutions with many power supplies and what effects these features have been mentioned. While the first part of the study was started as an introductory part, other parts of the study included power sources and approaches, the concept and characteristics of leadership, the concept and content of work, and finally the analysis and interpretation of all these componentstrİşletmeDönüştürücü liderlikDönüşümcü liderlikGüçGüç faktörleriBusiness AdministrationGüç tarzlarıTransformational leadershipPowerKariyer tatminiPower factorsPower stylesLiderlikCareer satisfactionLiderlik modelleriLeadershipLeadership modelsİş doyumuJob satisfactionDönüşümcü liderliğin iş tatmini üzerindeki etkisi ve gücün düzenleyeci rolüThe moderating role of the power transformational leadership in the effect of job satisfactionMaster Thesis142https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=CG8WvdvvxJP04Unr7Yecf9R-rrIvfMSXGYZUHO0EYSaEfJ_r-QJqtexPmU6BKGRV