Mermod, Aslı YükselYazı, Neslihan2024-05-272024-05-272015https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t1gJK1NzfhnbSkjGfy-syfb4EXStsiC1OLVMw67fGyVIhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/2931Pazarlamanın tarihsel gelişimi ve evrimi üretim odaklı, satış odaklı ve pazarlama odaklı olmak üzere üç dönem içermektedir. Teknolojik gelişmeler, küreselleşmenin yükselişi ve bilgi teknolojileri ile eğitimin artması bu sürecin temel nedenleridir. 17. yüzyıldaki teknolojik gelişmeler ve ekonomik büyüme kurumsal, sosyal ve kültürel bir değişim olan modernizme öncülük etmiştir. Kapitalizm kavramı ile birlikte, post-modernizm adı altında yeni bir konsept ortaya çıkmıştır. Postmodern kültür yeni yerel ve küresel pazarlama stratejilerine yol açmıştır. Küreselleşme modernizmin yeni görünümüdür ve modernizm ile postmodernizmin devamı olarak düşünülebilir. Postmodernizm ile birlikte bilgi teknolojileri odaklı yeni bir tüketici türü ortaya çıkmıştır. Bugünün müşterileri 'post-shopper' olarak tanımlanabilir. İmajın postmodern tüketici için çok önemli olduğu görülmüştür. Postmodern tüketici pazardaki bütün markaları incelemekte ve karşılaştırma yapmaktadır. Bu sebeple üretim firmaları için bir marka sadakati oluşturmak ve sürdürebilmek zor olmaktadır. Markalama ve reklam stratejileri de bu yeni tüketici tipine göre değiştirilmiştir. Bugünün dünyası bilgi çağını deneyimlemektedir. Teknoloji dünyadaki uzak bölgelerdeki insanları bağlamıştır. Bütün iletişim araçları küresel bir düzeydedir. Bu teknolojik gelişmeler ve iletişimin kolaylığı ürün yönetimi yöntemlerini değiştirmiştir. Anahtar Kelimeler: Modernizm, Postmodernizm, Globalizm, PazarlamaThe historical development and evolution of marketing includes three term such as production, sales and marketing orientation. The main reasons of this process are technological developments, the rise of globalizm and the rise of information technologies and education. In 17th century, the technological developments and economic growth led the process of modernization towards an institutional, social and cultural change. With the notion of the capitalism, a new concept emerged under the name of post-modernization. Postmodern culture caused new local and global marketing strategies. Globalization is the new wave of modernization and it can be considered as the continuation of modernism and postmodernism process. With the post-modernization, a new information-technology oriented consumer type has emerged. Today's customers can be called as 'post-shopper'. It is seen that image is very important for postmodern consumer. The postmodern consumer examines and compares all brands in the market. Therefore it is very hard to create and sustain a brand loyalty for production companies. Branding and advertising strategies has also changed according to this new consumer type. Today's world is experiencing the information era. Technology has connected the people which lives in distant regions around the world. All communication tools are on global scale now. This technological developments and facilities of communication has changed the ways of product management. Keywords: Modernism, Postmodernism, Globalism, MarketingenİşletmeKüreselleşmeModernizmPazarlamaBusiness AdministrationGlobalizationPazarlama programlarıModernismMarketingPazarlama sistemiMarketing programsTeknoloji kullanımıMarketing systemTechnology utilizationTeknolojik gelişmelerTechnological developmentsPostmodernizmden globalizme pazarlama süreciMarketing process from postmodernizm to globalizmMaster Thesis85https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t1gJK1NzfhnbSkjGfy-syfb4EXStsiC1OLVMw67fGyVI