Bakal, Zeynep2024-11-152024-11-15201802148-77822148-9599[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-148]https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/328121/anadili-turkce-olan-ogrenenlerde-ruscadaki-vurgunun-yanlis-yazimindan-kaynakli-ogrenme-hatalarihttps://hdl.handle.net/20.500.14517/7292Bu çalışmanın amacı, ana dili Türkçe olan ve farklı bir alfabede yazma deneyimi edinmemişöğrenenlerin Rusçadaki vurgunun yazımını yanlış öğrenmeleri sonucu ortaya çıkan hatalara dikkatçekmektir. Bu çalışma üç eğitim- öğretim dönemi boyunca 632 öğrencinin yazma becerileriningözlemlenmesi sonucu ortaya çıkmıştır. Çalışma şu başlıklar altında incelenecektir: Rusçadavurgunun sabit bir yerinin olmaması, köke, öneke, soneke, kaynaştırma harfine, kimi zaman edata veismin hal ekine gelebilmesi sonucu ortaya çıkan yazım hataları. Kişi zamirlerine göre fiil çekimlerindevurgunun yerinin değişmesi sonucu ortaya çıkan yazım hataları ve bunların fonetiğe olan etkileri.Zamanlara göre fiil çekimlerinde vurgunun yerinin değişmesi sonucu ortaya çıkan yazım hataları vebunların fonetiğe olan etkileri. Sözcüklerden türeyen kelimelerde vurgunun yerinin ana kelimedenfarklı yerde olabilmesi sonucu ortaya çıkan yazım hataları. Bir sözcüğü diğerinden ayırt etmedeyapılan yazım hataları. Özellikle Türk öğrenenler için harf benzerliklerinin karıştırılması sonucuortaya çıkan yazım hataları. Tüm bu hatalara bağlı olarak gelişen fonetik hatalar.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDil ve Dil BilimAnadili Türkçe olan öğrenenlerde Rusçadaki vurgunun yanlış yazımından kaynaklı öğrenme hatalarıArticle1313196206328121