Günceler, BülentGünceler, BülentAdesoye, Adeboyeİşletme / Business Administration2024-08-072024-08-072022https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpRyfeQuXZ7N2D1ZkdL5cttAo0VK8RTN7l1lATKcbLIZQBhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/5506Organizasyon yapısı, bir organizasyonun kendisini nasıl düzenlediğini ve organizasyon içinde sorumluluk ve yetkinin nasıl aktığını içerir. Ayrıca, örgütsel hedeflere ulaşmak için iş faaliyetlerinin nasıl gerçekleştirileceğinin beklendiğini de gösterir. Bu yapılar bir organizasyondan diğerine farklılık gösterir ancak herhangi bir organizasyon için temel sınıflandırma iki kısma ayrılır; merkezileşme ve ademi merkeziyetçilik. Merkezileştirme, üst yönetimin kuruluş adına kararlar almasını içerirken, ademi merkeziyetçilik, kuruluş içindeki birimlerin faaliyetleriyle ilgili kararlar almasına izin verir. Eğitim ve geliştirme, kuruluş üyelerinin veya çalışanlarının performansını artırmayı veya iyileştirmeyi amaçlayan bir dizi faaliyet ve olayı içerir. Çeşitli sektörlerde çalışanların performansları üzerinde eğitim ve gelişimin önemini vurgulamak için zaman içinde farklı araştırmalar yapılmıştır. Bu araştırma, Nijerya bankacılık endüstrisindeki banka çalışanlarının iş performansı üzerindeki eğitim ve geliştirme ile organizasyon yapısının etkisine bir göz atmaktadır. Araştırma, Nijerya'daki çağdaş bankalardan biri olan Fidelity Bank Plc hakkında bir vaka çalışması yaparak kendisini haklı çıkarıyor. Bankadaki çalışanlara anketler uygulandı ve elde edilen sonuçlar iki hipotezi test etmek için kullanıldı.Organisational structure entails how an organisation arranges itself and how responsibility and authority flows within the organisation. It also depicts how work activities are expected to be carried out in order to achieve the organisational goals. These structures vary from one organisation to another but the basic categorisation for any organisation is divided into two parts; centralisation and decentralisation. While centralisation involves the top management making decisions on behalf of the organisation, decentralisation allows units within the organisation to make decisions that relate to their operations. Training and development involve a series of activities and events aimed at enhancing or improving the performance of organisation members or workers. Different researches have been conducted over time to emphasise the importance of training and development on the performance of workers in various sectors. This research takes a look at the influence of organisational structure with training and development on the job performance of bank workers in the Nigerian banking industry. The research justifies itself by conducting a case study on Fidelity Bank Plc which is one of the contemporary banks in Nigeria. Questionnaires were administered to workers in the bank and the results obtained was used to test for two hypotheses.enİşletmeGörev başı eğitimOrganizasyonBusiness AdministrationOn the job trainingPersonel geliştirmeOrganizationUluslararası bankacılıkPersonnel developmentInternational bankingÖrgüt geliştirmeOrganizational developmentNijerya bankacılık sektöründeki çalışanların iş performansına eğitim ve geliştirme ile organizasyon yapılarının etkisi: Fidelity Bank PLC örneğiThe influence of organisational structure with training and development on job performance of workers in the Nigerian banking industry: A case study of Fidelity Bank PLCMaster Thesis101https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpRyfeQuXZ7N2D1ZkdL5cttAo0VK8RTN7l1lATKcbLIZQB