Çelikten, MustafaSarıca, Elmas2024-05-272024-05-272015https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t6vuvvlKZaJ5kL5lc2WFks4PYfWqdBgju9ckZNZpJPBahttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3402Eğitim örgütlerinde çalışan yönetici ve öğretmenlerin; üretken, sorunları yerinde ve zamanında tespit edebilen, çözebilen ve yerinde doğru karar verebilen bireyler olması beklenmektedir. Etkili sorun çözme becerileri, eğitim örgütlerinde gelişmeyi büyük oranda geçerli kılmaktadır. Bu nedenle araştırmanın temel amacı; eğitim örgütlerinde çalışan yönetici ve öğretmenlerin sorun çözme becerilerini incelemektir. Araştırma, İstanbul ili Kartal İlçesi'nde ilkokullarda görev yapan 143 öğretmen ve 57 yönetici üzerinde yapılmıştır. Sorun Çözme Envanteri'nin kullanıldığı araştırmada, öğretmenlerin sorun çözme becerileri ortalamaları düşük seviyede bulunmuştur. Bununla birlikte, sorun çözme becerilerine etki eden demografik değişkenler incelenmiş; cinsiyet, medeni durum, yaş, mezun olunan okul ve meslekteki kıdemin sorun çözme becerileri üzerinde istatiksel olarak anlamlı bir fark oluşturmadığı tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Eğitim örgütleri, öğretmenler, yöneticiler, sorun çözme becerileriEmployee directors and teachers in educational organizations are expected to be productive, able to identify problems and timely, and appropriate fix and make the right decisions. Effective problem-solving skills, make the organization progress in education largely valid. Therefore main goal of the research; is to examine teachers' and managers' problem solving skills who are the employees in educational organizations. The study was conducted on 143 teachers in Istanbul province and 57 managers working in primary schools in Kartal district. Problem Solving Inventory is used in research, problem-solving skills of the average teacher has been found in low levels. However, examined demographic variables that influence their problem-solving skills; sex, marital status, age, graduate level and seniority in the profession have no statically significant difference on the problem-solving skills.trEğitim ve ÖğretimEğitimEğitim kurumlarıEğitim örgütleriOkul yöneticileriEducation and TrainingEducationOkul yönetimiEducation establishmentsProblem çözmeEducation organizationsSchool administratorsProblem çözme becerisiSchool administrationProblem solvingYöneticilerProblem solving abilityÇatışma çözmeManagersConflict resolutionÖğretmenlerTeachersEğitim örgütlerinde çalışan öğretmen ve yöneticilerin sorun çözme becerileriProblem solving skills of teachers and managers in educational organizationsMaster Thesis101https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=WY5CM7tPNE2z_YM6pBu0t6vuvvlKZaJ5kL5lc2WFks4PYfWqdBgju9ckZNZpJPBa