Taştan, HakanDuyar, Ercan2024-08-072024-08-072019https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwKMtiWnQ2Lrtsj0npSdqsvqVp9ZT62mmmFLACP-oKmpmhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/4946Bir ulaşım sistemi olan taşıma faaliyeti, iktisadi ve kültürel bölümlerde belirli yer ve saatte istenilen yaşayan veya yaşamayan tüm cins mevcudiyetin piyasaya sunum ve tüketici istekleri çerçevesinde veya imalattan yokoluşa varan bölümlerde alıcının isteklerine yönelik bir alandan diğer alana ulaştırılmasının hedeflendiği ve bu işleme yönelik faaliyetlerin tamamıdır. Her şeyden önce yakın zamanlarda globalleşen ticaret vede bu durumun meydana getirdiği uluslararası eksiksiz çekişme çevresi, satıcıdan müşteriye giden zaman aralığında birilerine fayda sağlayan işler yapmada birleştirilmesi kaçınılmaz bir durum almıştır, bu alanda uluslararası yolcu ve eşya taşımacılığı; ulaşım sistemi, saklama, ulaştırma, gümrükleme ve risk bağlantı sözleşmeleri de içinde var olması sebebiyle satıcıdan müşteriye bağlanan işlemlerin bütününü sağlayan birilerine fayda sağlayan işler yapma halkalarına yönelmiştir. KDV'de konunun vergilendirilmemesi, mükelleflerin masraf ve girdiler toplamı ögeleri adına üstüne aldığı vergilerin indirime konu olup olmamasına göre ayrı durumlar sergilemektedir. Çalışma ile KDV' de konunun vergilendirilmemesinin ayrıcalıkları kuramsal bakış açısıyla irdelenmiş ve konunun vergilendirilmemesi örneklemelerinin iktisadi derinliği değerlendirilmiştir. Bununla beraber konunun vergilendirilmemesinden ortaya çıkan KDV geri ödemelerinin kurumlar tarafından yapılmasında uygulanan kurallar, var olan problemler ve sonuç, bu konuda yayınlanan değişiklikler doğrultusunda irdelenmiştir.Transport activity, which is a transportation system, is intended to convey all and all kinds of living or non-living species at the desired place and time in the economic and cultural departments within the framework of market launching and consumer requests, or in areas ranging from manufacturing to extinction, from one area towards the wishes of the buyer and all the activities aimed at this process. First of all, the recent globalization of trade and the complete international conflict created by this situation has inevitably been combined in doing business that benefits someone from the seller to the customer, and international passenger and goods transport; transport system, custody, transportation, customs clearance and risk connection agreements because of the existence of all transactions connected to the customer from the seller to the benefit of someone who has been engaged in the business rings. In the VAT method applied in our country, there are non-taxable subjects. The non-taxation of the subject in VAT is subject to separate circumstances depending on whether the tax on the taxpayers is subject to deduction. In my research, the privileges of non-taxation of the subject in VAT were examined from a theoretical point of view and the economic depth of non-taxation of the subject was considered. However, the rules, existing problems and result proposals applied in the reimbursement of VAT arising from the non-taxation of the subject by the institutions were examined in accordance with the changes published in this subjecttrMaliyeİşletmeKatma değer vergisiTaşımacılıkFinanceUluslararası karayolu taşımacılığıBusiness AdministrationValue added taxVergi KanunuTransportationInernational road transportationVergi istisnasıTax CodeVergilendirmeTax exclusionTaxationVergilerTaxesKatma değer vergisi kanununda yer alan taşımacılık alanındaki istisnaların incelenmesiComplete and partial exceptions in value-added tax lawMaster Thesis102https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=vjszP7PzV0HebcjFEvDfwKMtiWnQ2Lrtsj0npSdqsvqVp9ZT62mmmFLACP-oKmpm