Yarar, OnurGökmen, NeslinAğız ve Diş Sağlığı / Mouth and Dental Health2024-05-272024-05-272018https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwfPhBO1Dcx3nTzwVhSa03dUfSxd5H_vO1pP-9bHB14mjhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3104Bu araştırmanın amacı, İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi çalışanları olan hemşirelerin, çalıştıkları kurum ile ilgili kalite algılarının değerlendirilmesidir. Hastanenin kalite düzeyi, olanakları, hemşirelerin kalite hakkındaki bakış açılarını ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenip, hastane ve çalışma şartlarından memnuniyet derecelerinin değerlendirilmesi ile eksiklerin gözlemlenmesi ve giderilmesine katkı sağlaması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklem seçimi için kullanılan evren İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesinde görev yapmakta olan (839) hemşiredir. Bu çalışmanın örneklem seçimi ise %95 güven düzeyi , %5 güven aralığı standartları baz alınarak 839 kişilik bir evren teması üzerinden 264 kişilik bir örneklem üzerinde çalışmanın sonuçları yeterli olacağı belirlenmiştir. Örneklem için basit tesadüfi diğer adı ile rasgele örnekleme sistemi ile örneklem seçimi yapılmıştır. Araştırma da veri toplama yöntemi birebir (yüzyüze) anket görüşmesi ile veriler elde edilmiştir. Anket çalışması kişisel bilgi formu ve likert ölçekleme bilgi formu şeklinde iki bölümden oluşmaktadır. Araştırma yapılan kurumda hemşireler iletişim kopukluğu ve geri bildirimin mesleki hatalara yol açabileceği konusunda görüş belirtmişlerdir. Sağlık hizmetleri konusunda hem çalışanların kendi içinde hem hasta-hasta yakını ile iletişim becerilerinin geliştirilmesi, etkili iletişime engel olabilecek etmenlerin belirlenmesi gerekir. Çalışanların iletişim için gerekli zamanı ayırması, bunun için yeterli düzeyde personel olması ve bu konuda eğitimlerin verilmesi sağlık hizmetlerinin kalitesini, verimliliğini büyük oranda arttıran faktörler arasında yer almaktadır. Sağlık çalışanlarının bu konudaki eksiklerinin giderilmesi kurumun ana hedefleri arasında olması gerekmektedir. Sadece hemşireler arasında değil kurum içerisindeki birimlerin iletişimlerinin üst seviyede olması kurumun verimliliği arttırabileceği başlıklar arasında yer almaktadır. Araştırma yapılan kurumda çalışan hemşirelerin çalışma mekanı ve fiziksel koşullardan memnuniyetlerinin kalite algılarını ve kurumun hizmet kalitesini pozitif şekilde arttırabileceği bilinmelidir.The aim of this research is to measure quality perception levels of nurses working at Istanbul University Medical Faculty with regard to the institution they are working. This research has been conducted to observe and find solutions for the deficiencies by determining the quality level and resources of the hospital, nurses' points of view in terms of quality and factors affecting their perception and by measuring their level of satisfaction affected by working conditions. For this research, the samples used for the selection of population are nurses ( 839 ), who work at Istanbul University Medical Faculty. The selection of samples has been carried out by selecting a population of 264 out of 839 by taking 95% confidential level and 5% confidential interval standards into consideration and this number has been considered sufficient. To select samples, simple random sampling, in other words, random sampling system has been used. Data collected for this research has been obtained via one on one (face-to-face) survey interview. The survey study consists of two parts; personal information form and likert scale questionnaire. The nurses interviewed for this research have stated that lack of communication and feedback may cause malpractice. To enhance health services, it is necessary to improve communication skills of workers with their colleagues, patients and patients' relatives and the factors that might hinder effective communication should be determined. Among the factors that substantially increase efficiency and quality of health services are workers allocating sufficient time for communication, sufficient number of in-house personnel and education given on this subject. High level of communication not only between nurses but also between other units in the institution is among other subjects stated to increase institutional efficiency. The nurses' satisfaction level of their working place and physical conditions should be taken into consideration since it is known to increase their quality perception and the service quality of the institution.trHastanelerHemşirelikSağlık Kurumları YönetimiAlgıHemşirelerHospitalsNursingHemşirelikHealth Care ManagementHemşirelik araştırmalarıPerceptionNursesHemşirelik hizmetleriNursingNursing researchKaliteNursing servicesİstanbulQualityIstanbulİş hayatı kalitesiQuality of work lifeİstanbul Tıp fakültesinde çalışan hemşirelerde kalite algısının belirlenmesiDetermining quality perception of nurses working at Istanbul Medical FacultyMaster Thesis79https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=hcgrYffRbz0Z44UJEuLtwfPhBO1Dcx3nTzwVhSa03dUfSxd5H_vO1pP-9bHB14mj