Beytekin, Osman FerdaYılmaz, Tuğçem2024-05-272024-05-272014https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3LQY0Xb4N9eNt-3pqJifgJLfaSznET_dQjgSiQGOxJKIhttps://hdl.handle.net/20.500.14517/3737Bu araştırmanın amacı, özel okullardaki ilkokul müdürlerinin liderlik biçimi ile sınıf öğretmenlerinin iş doyumu arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubu İzmir'in merkez ilçelerindeki özel okullarda çalışan toplam 297 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada okul yöneticilerin dönüşümcü ve etkileşimci liderlik stillerini belirlemek için Çok Faktörlü Liderlik Ölçeği (MLQ) öğretmenlerin iş doyumu derecesini belirlemek için ise Minnesota İş Doyumu Ölçeği (MSQ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise Pearson Moments Çift Yönlü Korelasyon Analizi, Bağımsız Gruplar İçin t Testi, Kruskal Wallis Testi ve Çoklu Regresyon Analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, okul müdürleri en fazla dönüşümcü, en az ise serbestlik tanıyan liderlik biçimini göstermektedirler. Dönüşümcü liderlik davranışları ile iş doyumu arasında pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki vardır. Anahtar sözcükler: İş doyumu, liderlik, yönetici.The main purpose of this study is to determine The Relation between private elementary school's headmasters' leadership behaviour and class teachers' work satisfaction. The working group of the study consists of 297 class teachers working in İzmir's central districts. In this study, Multifactor Leadership Questionnaire (MLQ) is used to determine elementary school's headmasters' transformational and interactive leadership behaviour and Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ) is used to determine class teachers' work satisfaction. Data were analysed by using Pearson Moments two tailed Correlation Coefficient, , Independent-Samples T-Test, Kruskal-Wallis test and Multiple Regression Analysis. According to the results of the study, school administrators usually exhibit transformational leadership behaviour and seldom exhibit laissez-faire leadership behaviour. Transformational leadership behaviours and work satisfaction have positive and meaningful relation. Key Word: Leadership, satisfaction, principal.trEğitim ve ÖğretimLiderlikOkul yöneticileriSınıf öğretmenleriEducation and TrainingLeadershipÖzel okullarSchool administratorsClass teachersİlkokul öğretmenleriSpecial schoolsİlkokullarPrimary school teachersPrimary schoolsİş doyumuJob satisfactionÖzel okullardaki ilkokul müdürlerinin liderlik biçimi ile sınıf öğretmenlerinin iş doyumu arasındaki ilişkiThe relation between the leadershi̇p behaviors of private elemantary schools principals and the job satisfaction of primary school teachersMaster Thesis102https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3LQY0Xb4N9eNt-3pqJifgJLfaSznET_dQjgSiQGOxJKI