Tuna, AbdulkadirArpacı, Firdevs2024-05-272024-05-272014https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3N-TnNnuinBUhOQE-em8IOWyP0bsRjus6GX9cSkFzHn0https://hdl.handle.net/20.500.14517/3382Türkiye'de kurumların gerçek kişilerden ayrı olarak vergilendirilmesi, birçok Avrupa ülkesini takiben 1950 yılında mümkün olmuştur. O dönemde gerçekleştirilen vergi reformunun bir parçası 2006 yılına kadar yürürlükte kalan 5422 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu kabul edilerek 01.01.1950 yılından itibaren yürürlüğe girmiştir. Kurumlar Vergisi Kanunu, dünya ölçeğinde yaşanan politik ve ekonomik oluşum ve dönüşümlerin ve küreselleşme olgusunun ışığında ve ülkemizin AB ile bütünleşme ve tam üyelik müzakereleri aşamasında nihayet derli-toplu ve çağdaş bir yapıya kavuşturulmaya çalışılmaktadır. Önce 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu kabul edilmiştir. Şimdi de gelir ve kurumlar vergisinin birleştirilmesi gündemdedir.Following most of European countries in 1950, taxing the institutes apart from natural person in Turkey was possible. 03.06.1949 dated and 5422 numbered corporate tax law was acknowledged, which was a part of tax reform in that term and valid 2006 and it became valid dated from 01.01.1950. Corporate Tax Law is being attempted to bring into well-coordinated and modern form in the light of politic and economic development-cycle and globalization phenomenon in the world scale and in the phase of integration and full membership negotiation with European Union. Firstly, 5520 Corporate Tax Law was adopted. Now the combination of income and corporate taxes is on the agenda.trMaliyeGelir vergisiKurumlar Vergisi KanunuFinanceIncome taxKurumlar vergisiCorporate Tax LawVergilendirmeCorporate taxTaxationVergilerTaxesKurumlar vergisi uygulaması ve gelir vergisi ile entegrasyonuComporate tax application and integration with income taxMaster Thesis153https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=48XPj7KKQhKUgntkUiKO3N-TnNnuinBUhOQE-em8IOWyP0bsRjus6GX9cSkFzHn0